تسهیلات خودرو می‌توانست مشکلات حمل و نقل عمومی را حل کند

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران گفت: آلودگی هوا و ترافیک از معضلات اصلی کلان‌شهر‌ها محسوب می‌شود که البته مسئولان باید گامی در جهت کاهش این معضلات بردارند و از محل تسهیلات خودروی اخیر می‌توانستند 1833 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل وارد کنند.

تسهیلات خودرو می‌توانست مشکلات حمل و نقل عمومی را حل کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه جلسه علنی امروز(سه شنبه) با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با ارائه سیاست‌هایی از معضلات شهر و مردم بکاهند،اظهار کرد: آلودگی هوا و ترافیک در کلان‌شهرها  خسارات و آسیب‌های جدی را به سلامت روحی مردم وارد می‌کند که باید برای حل آن‌ها تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: متاسفانه برخی از سیاست‌ها گامی در جهت افزایش این معضلات جبران ناپذیر است که یکی از مصادیق آن اعتلای تسهیلات برای خرید خودرو است که این اعتلای تسهیلات، افزایش حجم ترافیک و آلودگی هوا را به همراه دارد و  متاسفانه حجم زیادی از خودروها در شهر وارد می‌شوند که بر ترافیک و آلودگی دوباره می‌افزایند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولان می‌توانستند از محل منابعی که برای تسهیلات در نظر گرفته بودند 1833 دستگاه  اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه کنند، تاکید کرد: از وزارت صنایع و بانک مرکزی انتظار داریم که توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی داشته باشند.

حافظی در تذکر دوم خود به حادثه فلکه صادقیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روز یکشنبه که جمعی از دستفروشان در فلکه صادقیه جمع بودند از سوی کلانتری گاز فلفل برای مهار آن‌ها استفاده شد که متاسفانه مشکلات تنفسی برای عابران و رهگذران ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: از نیروی انتظامی تقاضا دارم که گاز فلفل را در اولویت قرار ندهد و در دیگر مواردی که خطری برای سلامت مردم ندارد از این  گاز فلفل استفاده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار