مجتبی عسگری که در حال حاضر در سپاه فعالیت دارند از دوستان نزدیک شهید متوسلیان بوده که روابط دراماتیک فیلم را به وجود آورده است.

امیر‌حسین هاشمی بازیگر فیلم «ایستاده در غبار» درخصوص نقش خود در این فیلم در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت:  در فیلم «ایستاده در غبار» نقش آقای مجتبی عسگری را ایفا می‌کنم. در این فیلم اشخاص حقیقی وجود دارند که زمانی در زندگی شخصیت اصلی کار، یعنی احمد متوسلیان حضور داشته اند. این اشخاص در برهه‌های مختلفی از زندگی شهید متوسلیان حضور داشتند که به تصویر کشیدن آن‌ها گویای روابط‌شان با احمد متوسلیان است.
 
وی ادامه داد: شاید شخصیت عسگری بر خلاف برخی شخصیت‌ها مانند محسن رضایی، سردار همدانی و شهبازی نزد مردم شناخته شده نباشد. اما نکته جالب برای من روابط موجود از منظر کارگردان و تأثیرات دراماتیک این نقش بر قصه بود.
 
هاشمی اظهار داشت: یکی از خصوصیات کار در نقش این کاراکتر مشخص شدن اتفاقات خوب و نظرات کارگردان و روابط دراماتیک بود. در واقع با ورود این شخصیت بسیاری از احساسات عاطفی و حس‌های دیگر در شهید متوسلیان مشخص شد.
 
وی چگونگی همکاری با مهدویان رااینگونه عنوان کرد: آقای مهدویان تجربه دیگری هم داشته است به نام «آخرین روز‌های زمستان». باید بگویم «ایستاده در غبار» کار بسیار جالبی است. با توجه به اینکه دیالوگ ندارد برای بازیگر کنجکاوی و جذابیت‌های فراوانی ببار می‌آورد.
زیرا این نوع کار تأثیرگذاری مناسبی روی مخاطب دارد. ما سکانس‌های فیلم را با دیالوگ‌ گرفتیم اما در نهایت کار فاقد دیالوگ است.
 
وی خاطرنشان کرد: نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که آقای عسگری در قید حیات بوده و هم‌اکنون هم در سپاه مسئولیتی دارند. این موضوع به جذابیت‌ کار می‌افزاید. اما من برای نزدیک شدن به این کاراکتر تصاویری را دیده، مصاحبه ها‌ی ایشان و صدایشان را شنیده تا لحن او را در آورم. همچنین عکس‌های موجود نیز به کمک ما آمد.
 
امیر‌حسین هاشمی بیان کرد: ایفای نقش چنین کاراکتر‌هایی کمی سخت است. زیرا هنگامی که بازیگر یکسری خصیصه‌ها را از شخصیت مدنظر دریافت می‌کند، آن را خلق کرده و خودش را در قالب آن نقش می‌بیند. به طور مثال آقای محسن رضایی که جامعه آماری بیشتری با آن سر و کار دارند، به همان نسبت کار بازیگررا سخت‌تر می‌کند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه این افراد از طرف خانواده،دوستان،همکاران ودیگران دیده شده‌اند،بنابراین این شخصیت دیده شده، پس بازیگر باید با خلاقیت ذهنی که به نقش می‌دهد و شخصیتی که مردم دیده اند به آن نزدیک شود. مصاحبه‌هایی که از کاراکتر آقای عسگری دیدم کمک کرد تا به آن نزدیک شده و حال و هوای آن را خلق کنم.
 
هاشمی گفت: هنوز 4 الی 5 جلسه از کار من باقی مانده است.  
لوکیشن‌هایی که در آن‌ها کار کرده‌ام شامل غرب کشور و مریوان هستند که عسگر‌ی همراه متوسلیان بوده و اتفاقات و درام‌ها در آنجا شکل گرفته است. به علاوه بیمارستانی در تهران بود که عسگری حضور ویژه‌ای در آن داشته است.
 
وی در خصوص دیدار با حمید عسگری بیان کرد: باعث خوشحالی من است و از این کار استقبال می‌کنم. بسیار خوشحالم که در  جایگاه ایشان قرار گرفته‌ام. آن هم در کاری که خودشان در جریان آن قرار دارند. خیلی خوشحالم می‌شدم اگر سری به کار بزنند. من آقای عسگری را از نزدیک ندیده‌ام. فقط تعدادی تصاویر، مصاحبه‌های شنیداری و تصویری مشاهده کرده‌ام.
 
امیر‌حسین هاشمی تصریح کرد: تمام تلاش گروه رسیدن به این کار به جشنواره فجر است. کیفیت کار بسیار مهم است. ایده این کار ناب است. کار قبلی آقای مهدویان «آخرین روز‌های زمستان» با استقبال خوبی روبه‌رو شد. بنابراین چه این کار به جشنواره برسد و چه نرسد، امیدوارم با کیفیت خوب روی پرده سینما برود. اما در کل خوشحال می‌شویم که فیلم به جشنواره امسال برسد.
 
وی اشاره کرد: به طور قطع فکر می‌کنم «ایستاده در غبار» جزو کارهایی است که نگاه ویژه‌ای به آن خواهد شد و نظر مخطابان و سینما‌دان‌ها را نیز جلب می‌کند. هنگامی که سبک به کار رفته در کاری شخصی می‌شود تبدیل به یک الگو شده که دیگران طبق آن حرکت می‌کنند. «ایستاده در غبار» به شکل خوبی دیده شده و مسیر جدیدی را برای فیلمسازان و مستند‌های جدید باز می‌کند.
 
هاشمی در پایان گفت: بنا به دلایلی در کار قبلی آقای مهدویان، «آخرین روز‌های زمستان» حضور نداشتم. شاید قسمت نبود. اما هم‌اکنون از مهدویان و تیم‌ انتخاب بازیگرشان بسیار ممنونم. امیدوارم درآینده مسیر را ادامه داده و فرصت کار مجدد با مهدویان را داشته باشم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار