آیت الله سعیدی امام جمعه قم گفت: دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی و تضعیف نیروهای ارزشی در کشور است و تا مردم با توجه به هدایت‌های رهبری نقشه نفوذ دشمن در کشور در آستانه انتخابات را برملا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم  گفت: توصیه تقوا به این معنا نیست که تقوا وجود ندارد بلکه به این معنا است که تقوا را باید حفظ کرد، شیطان در کمین تقوا بوده و باید با دشمنان تقوا مقابله کرد.

تولیت حضرت معصومه (س ) افزود: خداوند در سوره حجرات از آگاهی خود نسبت به زمین و زمان و سپس آگاهی از اعمال و نیت‌های بندگان خبر می‌دهند .

 در آخرین آیه سوره حجرات آمده است که خداوند از اعمال شما آگاه است و این هشداری برای کسانی است که به دروغ می‌گویند ایمان دارند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: برخی ادعای ایمان دارند اما خداوند با آیه بِما تَعْمَلُونَ بَصِیراً می‌فرماید اعمال شما نشانه صداقت شما در ادعایتان است، شاید دیگران نتوانند به خاطر پیچیدگی اعمال انسان از خلوص آن‌ها اطلاع پیدا کنند اما خداوند بصیر است و همه چیز را خوب می‌داند.

 تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در خطبه دوم نماز جمعه قم افزود: در روزهای گذشته شاهد عملیات تروریستی در جنوب بیروت و پاریس توسط داعش بودیم، ضایعه بیروت از جنس تفرقه افکنی و انتقام از مقاوت اسلامی بود که با هوشمندی حزب الله و دستگیری عوامل و روشنگری حزب الله توطئه دشمن نقش بر آب شد.

آیت الله سعیدی درادامه  سخنان خود به راهبردهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر جریان‌های معاند و مخالف نظام به ویژه جریان غرب‌گرا و سکولار اشاره کرد و گفت: در این موضوع، دولت‌ها مورد بحث نیستند، چون دولت‌هایی که تاکنون به صورت قانونی روی کار آمده‌اند مورد تایید رهبری بوده و خدمات زیادی ارائه کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: با توجه به توطئه‌ها ایران اقتدار منطقه‌ای پیدا کرده و تحقق چشم‌انداز تمدن منطقه‌ای روبه‌روی ما قرار دارد.

 ایران 37 سال در برابر دولت‌های مستکبر ایستاده و از عزت و اقتدار خود بر پایه اسلام ناب و هدایت رهبری دفاع کرده است.

 دشمن در این برهه از زمان به این نتیجه رسیده که از لحاظ سخت‌افزاری نمی‌تواند با ایران مقابله کند و به دنبال راه‌های دیگر است.

وی بیان کرد: ادامه راهبرد اساسی ایران در برابر دشمن حمایت مردمی، پیشبرد مقاومت و گسترش عدالت و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به منظور تحقق تمدن اسلامی است و ما همواره در مبارزه با دشمنان اسلام بوده‌ایم، این هم‌آوردی از اول انقلاب دوره‌هایی را گذرانده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دوره بعدی اتحاد شوم بنی‌صدر و منافقین بود بیان کرد: طرح شیطانی در این دوره مطرح کردن چیزی موهوم به نام اراده ملی در برابر اراده ملت ایران بود که تبلور آن در بیان و سیره امام و یارانش وجود داشت. این طرح شیطانی سابقه داشت، جریان بنی‌صدر با الگوگیری از طرح مصدق در جستجوی رای مردم در برابر اسلام بود اما اکثریت مردم ایران با انقلاب خود به دنبال حاکمیت اسلام بودند و بنی صدر اسلام منهای روحانیت را دنبال می‌کرد که شکست خورد.

تولیت حضرت معصومه(ُس) تصریح کرد: در دوره چهارم طرح اصلاحات آمریکایی با الگویی بر پایه جامعه مدنی با مدل غربی برای ایجاد هنجارهای جدید در برابر هنجارهای اسلامی مطرح شد و نقش رهبری اصلاحات آمریکایی از اسلامی تفکیک شد و بر ضرورت مبارزه با فقر و فساد تاکید شد و این جریان هم شکست خورد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم‌چنان بر اصل تغییر ناپذیر خود اصرار دارد افزود: استکبارستیری، توجه به محرومان، حمایت از مظلومان جهان از اهداف نظام اسلامی است، اما در این دوران با انواع عملیات روانی جریان‌های غرب گرا در داخل و سطح بین الملل و با دولت‌های مستکبری روبه‌رو هستیم که می‌خواهند از انقلاب اسلامی عبور کنند. این‌ها به دنبال دو قطبی سازی و بزرگ سازی برخی مسائل و تضعیف نهاد‌های حافظ حاکمیت هستند.

درپایان تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)خاطر نشان کرد: این جریان‌ها با تضعیف ایمان مردم و اعتماد و توجه آن‌ها به خدا و تکیه به اعتقاد آمریکا به جای خدا می‌خواهند با خلق ادبیات ویژه جنگ نرم در آستانه انتخابات خبرگان راه را برای نفوذ هموار کنند که خطرناک‌تر از فتنه 88 است.

همچنین عنوان کرد: مردمی که دلبسته انقلاب هستند و حامی مقام معظم رهبری بوده و گوش به فرمان او هستند، برنامه‌های دشمنان و کسانی که با انقلاب مخالفند نقش بر آب خواهند کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.