قائم مقام وزير بازرسي و نظارت چين افزود: اصفهان مي تواند سرمشق دنيا نيز باشد چرا كه اصفهان نصف جهان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار قائم مقام وزير بازرسي و نظارت چين با ايشان اظهار داشت:‌ دو كشور از نظر فرهنگ و تمدن سرآمد كشورهاي جهان هستند و سابقه ي همكاري دوطرف به قرن ها قبل باز مي گردد كه نشان از طولاني بودن تاريخ مناسبات دو كشور دارد.

استاندار اصفهان با بيان اينكه ملاقات ها و ديدارهاي رؤساي جمهور دو كشور به افزايش روابط كمك كرده است، اظهارداشت: اين روابط هم در گردشگري و هم در مراودات فرهنگي و اقتصادي گسترش يافته است.

وي افزود: در طول يكسال گذشته اصفهان ميزبان چندين هيئت سياسي و اقتصادي از كشور چين بوده است و با چند هيئت چيني در زمينه ي قطار سريع السير و سد بهشت آباد مذاكرات خوبي صورت گرفته است.

زرگرپور اضافه كرد: قرارداد قطار سيريع السير اصفهان- تهران با اعتبار 2 ميليارد يورو امضا شده است و مطالعات سدبهشت آباد نيز در حال انجام است.

رسول زرگرپور با اشاره به اينكه رئيس جمهوري ايران بر توسعه ي بيشتر روابط ايران و چين تاكيد دارد، افزود: بعد از اجراي برجام اين روابط به چندين برابر افزايش خواهد يافت.

وي با بيان اينكه اصفهان آماده ي امضاي قراردادهاي مختلف و گسترش همكاري با استان هاي چين است، افزود: اين موضوع جدا از قراردادهاي خواهر خواندگي است و اميدواريم كه اين اعلام آمادگي را به مقامات ذيربط چين اطلاع دهيد.

رسول زرگرپور با بيان اينكه در ايران استقلال قوا بسيار جدي و مهم است، افزود: وظايف و اهميت قوه ي قضائيه در ايران بسيار زياد است و اين قوه هم اجراي عدالت و هم نظارت را بر عهده دارد.

مدير ارشد استان به ارتباطات بسيار نزديك قوه ي مجريه و قضائيه اشاره كرد و افزود: اين دو قوه خود را يك مجموعه ي واحد تصور مي كنند و نظارت قوه ي قضائيه بر قوه ي مجريه موجب سلامت و پيشرفت خواهد شد و قوه ي قضائيه نيز به عنوان همكار و هميار برخورد مي كند كه موجب مي شود فساد تا ميزان زيادي كاهش يابد.

وي با بيان اينكه قوه ي قضائيه در ايجاد صحت و سلامت كار قوه ي مجريه بسيار خوب عمل كرده است، افزود: در ايران به دليل تعاليم ديني و همچنين فرهنگ غني و قوانين محكم، فساد به نسبت كم است گرچه برخي موسسات غربي با شاخص هايي كه ما خيلي از استاندارد آن اطمينان نداريمدر مورد دو كشور قضاوت مي كنند.

زرگرپور افزود: ما اطمينان داريم كه دو كشور ايران و چين در مبارزه با فساد بسيار جدي هستند و حضور شما مي تواند موجب تبادل تجربيات شود.

قائم مقام وزير بازرسي و نظارت چين نيز در اين ديدار گفت:‌ گنبدهاي فيروزه اي و آثار باستاني و با شكوه شهر اصفهان، نمايانگر فرهنگ و تمدن بالاي اصفهان است و اينجانب در بازديد از اين آثار خود را يك دانش آموز مي دانم.

وي با بيان اينكه مديريت استان اصفهان همانند حكومت بر نصف جهان است، اظهارداشت: اصفهان بزرگترين مركز تمدني ايران است و شما وظيفه ي محافظت و ترويج فرهنگ بزرگ اصفهان را بر عهده داريد.

وي با بيان اينكه ايران و چين دو كشور با تمدن و باستاني هستند، افزود: اين عناوين باعث افتخار هر دو كشور است و اصفهان خواهر خوانده ي شهر باستاني و تاريخي شيان چين است.

قائم مقام وزير بازرسي و نظارت چين افزود: خواهرخواندگي با يكي از شهرهاي چين مانع افزايش مراودات با شهرهاي ديگر نمي شود و سفارت هاي ايران و چين بايد اين موضوع را پيگيري نمايند.

وي در ادامه اظهارداشت: با وجود تمدن بالاي دو كشور، در دوره ي فعلي بايد بتوانيم خودمان را به مراحل تكاملي برسانيم و عقب ماندگي هاي خود را جبران كنيم.

وي احياي جاده ي ابريشم و توسعه ي ارتباطات و رونق گرفتن مناسبات اقتصادي را مهم ارزيابي كرد و افزود:‌ايران با يك فرصت مهم مواجه شده است و اميدواريم كه دو كشور بتوانند همكاري هاي بيشتري داشته باشند.

قائم مقام وزير بازرسي و نظارت چين به گسترش ارتباطات اقتصادي، تجاري و ساخت و سازها و تاسيسات زيربنايي اشاره كرد و گفت: احداث خط راه آهن سريع السير تهران- اصفهان- شيراز، گسترش باند فرودگاه اصفهان به منظور نزديك كردن جهان با اصفهان از مواردي است كه مديران استان اصفهان مي توانند بررسي نمايند.

وي با بيان اينكه دو طرف مي توانند در زمينه هاي فرهنگي همكاري تنگاتنگ داشته باشند، اظهارداشت: اين موضوعمي تواند در سطح بين الملل تاثيرات زيادي داشته باشد.

وي هدف از اين سفر را هماهنگ كردن همكاري هاي دو كشور براي مبارزه با فساد دانستو افزود: هر كشوري كه بخواهد موفق شود بايد قاطعانه با فساد مبارزه كند و بايد بتوانيم با همكاري و شفافيت به اين هدف دست يابيم.

وي با بيان اينكه استان اصفهان در زمينه ي مبارزه با فساد و ايجاد عدالت سرمشق ايران است، افزود: اصفهان مي تواند سرمشق دنيا نيز باشد چرا كه اصفهان نصف جهان است.

قائم مقام وزير بازرسي و نظارت چين افزود: برخي از كشورهاي غربي با استاندارد دو گانه به ايران و چين نگاه مي كنند و با سياسي كردن مبارزه با فساد، اهداف ديگري را دنبال مي كنند.

وي در ادامه تاكيد كرد: ما بايد برنامه هاي خود را به خوبي به انجام برسانيم و با حمايت از مردم اعتماد آن ها را بالا ببريم كه خوشبختانه در طولچند سال اخير اين كار صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه كار مبارزه با فساد، كاري پبچيده و سخت است، افزود: در بلند مدت مشت آهنين براي مبارزه با فساد نياز است و دستگاه هاي بازرسي نقش بزرگي در اين خصوص دارند.

قائم مقام وزير بازرسي و نظارت چين برگزاري سمينار مقابله با فساد براي كشورهاي كمربند اقتصادي جاده ي ابريشم را راهكاري براي ترسيم شيوه هاي مبارزه با فساد برشمرد.

وي با تاكيد بر اينكه همكاري در خصوص گردشگري بايد افزايش يابد، اظهارداشت‌:اين موضوع به درك متقابل دو كشور كمك مي كند و اميدوارم كه مديريت استان اصفهان نيز با سفر به چين موجبات اين همكاري را فراهم نمايند

انتهای پیام/ز
برچسب ها: فساد ، عدالت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.