مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ارتقاء شاخصهای آموزشی و پرورشی در مناطق محروم نیازمند توجه جدی مسئولان عالی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ «فریدون سیدمصطفوی» در سومین جلسه شورای هماهنگی، بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونین وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان دفتر ریاست جمهوری، بنیاد برکت، بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛ اظهار داشت: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با 24 منطقه آموزشی و پرورشی بیش از 580 هزار دانش آموز و 38هزار پرسنل را پوشش داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: این استان از نظر تراکم دانش آموز در کلاس درس، سرانه فضای آموزشی و نسبت دانش آموز به معلم به ترتیب در رتبه 27 و 28 و 26 کشور قرار دارد و نیازمند توجه ویژه مسئولان عالی کشور می باشد.

وی با اشاره به کمبود در حوزه فضا آموزشی و تجهیزات استان گفت: تامین اعتبار جهت اتمام پروژه های نیمه تمام به تعداد 157 پروژه با 1169 کلاس درس، تامین اعتبار جهت تخریب و بازسازی 3000 کلاس تخریبی، تامین اعتبار جهت حذف 313 باب کلاس کانکسی و 118 باب کلاس استیجاری و تامین اعتبار جهت احداث 14 باب مرکز اختلال یادگیری از ضروری ترین نیازهای استان در این حوزه می باشد.

سیدمصطفوی در خصوص وضعیت نیروی انسانی گفت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز به توجه به استخراج آخرین وضعیت کمبود نیروی انسانی در چارچوب شیوه نامه سازماندهی می تواند مشکل کمبود نیروی انسانی در استان را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: افزایش سهم روستا مرکزی، برگزاری کلاس های ویژه، تامین اعتبار جهت اقدامات تشویقی و هدایت دانش آموزان به مدارس شبانه روزی از مهمترین راهکارهای افزایش پوشش تحصیلی در استان می باشد.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیران کل سه استان آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گزارشی از روند اجرای طرح عدالت آموزشی ارایه کردند و دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش از مدیران کل استان های آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خاطر خدماتی که در راستای محرومیت زدایی انجام داده اند، تقدیر کرد

انتهای پیام/ز.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.