به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،گوگل اخیرا این امکان را فراهم کرده است که زمان دانلود یک اپلیکیشن از سرویس گوگلپلی، مشخص شود که این اپلیکیشن همراه با تبلیغات بارگذاری میشود یا خیر. بر این اساس همه اپلیکیشنهایی که در این سرویس عرضه میشوند، باید با برچسب «ad-supported» که به معنی پشتیبانی از تبلیغات است، علامتگذاری شوند.
اگرچه برچسب «ad-supported» برای بسیاری از بازیها و اپلیکیشنها جدید خواهد بود، اما این قابلیت در حال حاضر در بخشی از پلیاستور با عنوان «designed for families» که برنامههای طراحیشده برای خانوادهها نام دارد، فعال است.
توسعهدهندگان اپلیکیشنها باید تا 11
ژانویه سال 2016 (21 دی 1394) مشخص کنند که اپلیکیشنهایشان تبلیغات دارد
یا خیر؛ درغیر این صورت، اگر نتوانند به درستی این موضوع را مشخص کنند،
اپلیکیشن آنها توسط گوگل پلی به حالت تعلیق در میآید.