«دختر شینا» دغدغه‌های یک زن در خانه است و قابلیت اجرایی بالایی برای به روی صحنه بردن دارد که فقط به تخصص و حوصله احتیاج دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره تئاتر مقاومت؛ بهناز ضرابی‌زاده با ذکر مطلب فوق خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم چنین اتفاقاتی بیفتد، باید دنبال حرفه‌ای‌ها باشیم و آنها را برای ورودشان به این عرصه تشویق‌ کنیم. باید بازیگران، کارگردانان و نمایشنامه‌نویسان به نوعی تشویق شوند و به این حوزه ورود کنند. چون این یک شروع است و این شروع می‌تواند جریان‌سازی خوبی را به دنبال داشته باشد.
 
ضرابی‌زاده در ادامه افزود: وقتی نویسنده‌ای کتابی می‌نویسد و کارش منتشر می‌شود، منتظر هر اتفاقاتی درباره اثرش است. چه اشکالی دارد از داستان این کتاب برای نوشتن یک نمایشنامه اقتباس شود. من نمی‌خواهم پیام کتاب منحصرا فقط در کتاب بماند و قصدم این است پیام به اشکال مختلف منتشر شود.

نویسنده دختر شینا با انتقاد از انتخاب نمایشنامه‌های جنگی خارجی توسط کارگردانان تئاتر خاطرنشان کرد: کارگردانان جای آثار جنگی خارجی از نمونه‌هایی که نویسندگان داخلی نوشته‌اند و فضا و داستانش برای مخاطبان ایرانی ملموس است، استفاده کنند. حتی برای این کار می‌توان چند کتاب را معرفی کرد و در جشنواره بخش ویژه‌ای برای این قسمت در نظر گرفت.  

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار