معاون برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز گفت: شیوه نامه و طرح ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی در سطح کشور تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدعلی مهدیان در جلسه آموزشی دبیران ستاداقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: ستاد اقامه نماز کشور یکی از نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری بوده که مسئولیت ستاد اقامه نماز راهبری اقامه نماز در کشور با توجه به سیاست‌ها و اسناد بالا دستی است.

وی گفت: ستاد اقامه نماز فعالیت‌های خود را بر مبنای آموزش‌های قرآن کریم، راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و نیز با توجه به آئین‌نامه توسعه و ترویج فرهنگ نماز در کشور، تمامی اقدامات خود را در سطح استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهد که تمامی این فعالیت‌ها به منظور فراگیری اقامه نماز در سطح کشور است.

معاون برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز افزود: مجموعه نشست‌هایی در ستاد اقامه نماز کشور به صورت فصلی برگزار می‌شود که این جلسات پیرامون بررسی مباحث کاری و تخصصی مطرح شده و قرار بر این شده است که بعد از این،‌ جلسات پیرامون مسائل معرفتی نیز برگزار شود.

مهدیان تصریح کرد: با توجه به وجود نماز‌خانه‌های بین‌راهی در سطح کشور و استفاده بسیاری از مسافران از این نماز‌خانه‌ها در آینده نزدیک سعی می‌کنیم که شیوه‌نامه و طرح ساماندهی نماز‌خانه‌های بین‌راهی در سراسر کشور را تدوین کنیم.

وی بیان کرد: ستاد اقامه نماز کشور با آسیب‌شناسی برنامه‌هایی که در گذشته اجرا شده است، اقدام به تدوین نظام جامع نظارت، ارزیابی و توسعه و ترویج نماز در دستگاه‌های اجرایی کردیم که ستاد اقامه نماز بعد از بررسی گزارش‌ها نتایج و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز گفت: از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت برنامه‌ریزی، ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز کشور در سال‌جاری می‌توان به نظارت دقیق بر وضعیت اقامه نماز در سطح استان‌‌های کشور اعم از نماز‌خانه‌های بین راهی و دستگاه‌های اجرایی،‌ ایجاد سامانه ارتباطات مردمی ستاد اقامه نماز کشور و ارزیابی و داوری عملکرد دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.