مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: در سالجاری بیش از 750 هکتار از اراضی آبی و دیم این شهرستان یکپارچه‌سازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ قاضی هرسینی گفت: یکپارچه سازی اراضی با توجه به خرد شدن موروثی زمین‌های کشاورزی و سیستم ناکارآمد حاکم بر واگذاری، توزیع و تقسیم زمینها در ادوار گذشته اصولی نبوده و باعث شده تعداد بسیار زیاد قطعات زمین بوجود آید که ضمن هدر رفت بسیاری از منابع تولید، امکان برنامه ریزی و بهره برداری علمی و کارآمد از بخش کشاورزی گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکپارچه سازی اراضی یک مسئله ضروری برای بخش کشاورزی منطقه است خاطرنشان کرد: یکپارچه سازی زمینه استفاده بهینه از آب را امکان پذیر می‌کند و استفاده بهینه آب از الزامی ترین مسائل و چالشهای بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی با بیان اینکه یکپارچه سازی اراضی 5 روستای شهرستان سنقر و کلیایی در دستور کار مدیریت جهادکشاورزی شهرستان قرار گرفته، تصریح کرد: با سعی و تلاش همکاران و همراهی و همدلی روستائیان و کشاورزان صاحب نسق، این پروسه فنی با انجام نقشه برداری، جانمایی، جابجایی و تعویض ارضی با نظر خود بهره برداران انجام و در مجموع در 753 هکتار با تجمیع زمین ها و کاهش تعداد قطعات از 364 به 151 قطعه انجام گرفت.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرمانشاه ، بیش ، سنقر ، هکتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.