سینا اسدعلی زاده مسئول دفتر برنامه توسعه انتقال فناوری و کارشناس ارشد انتقال فناوری در گفتگو با
خبرنگار حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مکانیزم کار این آسانسورها به گونهای است که در دو حالت کاملا پر به سمت بالا و کاملا خالی به سlت پایین مصرف کننده انرژی و در دو حالت کاملا پر به سمت پایین و در حالت خالی به سمت بالا تولید کننده انرژی هستند.
این محقق عنوان کرد: موتور آسانسور به صورت ترمز ژنراتوری عمل میکند و برق تولید میکند. اما این انرژی در آسانسورهای معمولی تلف میشود.
اسدعلی زاده محقق دانشگاه شریف بیان کرد: سیستم بازاریاب انرژی آسانسور با اتصال به تابلوی آسانسور انرژی الکتریکی تولید شده را در خود ذخیره کرده و در سیکلهای مصرف کننده انرژی به سیستم باز میگردد.
وی بیان کرد: از طریق این آسانسور 30 درصد در کاهش مصرف انرژی و 45 درصد در مصرف برق صرفه جویی میشود.
وی با اشاره به قابلیتهای دستگاه بازاریاب انرژی آسانسور خاطر نشان کرد: عملکرد این دستگاه به صورت برق اضطراری است برای استفاده از این دستگاه نیازی به تغییر در درایو آسانسور نیست و به راحتی روی آسانسورهای معمولی قابل نصب است.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/