شبکه المیادین در گزارشی به بررسی روابط میان دو کشور ایران و روسیه پرداخت.

روابط ایران و روسیه؛ روابط دو متحد، دو دوست یا دو همسایه؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «محمد حسن البحرانی» رئیس دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در تهران، درباره سفر رئیس جمهور روسیه به ایران گفت: ولادیمیر پوتین پس از رسیدن به فرودگاه مهرآباد در تهران با یک خودروی روسی به طرف بیت رهبر ایران حرکت کرد که در آنجا با آیت الله خامنه‌ای دیدار خواهد کرد. اهمیت این دیدار به اهمیت مسایل مهمی است که در دیدار سران روسیه و ایران مطرح خواهد شد. 

پوتین در سال 2007 به ایران سفر کرده بود، اما شرایط منطقه و جهان در مقایسه با آن زمان تا حد زیادی تغییر کرده است. در این مدت شاهد فروپاشی بعضی نظام ها در منطقه و گسترش خطر تروریسم بودیم. 

رئیس دفتر المیادین افزود: بسیاری از محافل سیاسی و رسانه ای در تهران می گویند مسئله سوریه در صدر گفتگوهای دو طرف خواهد بود. نتایج این گفتگوها می تواند تاثیر مستقیم بر مسایل منطقه مانند سوریه، عراق و یمن داشته باشد. دستور رئیس جمهور روسیه برای لغو تحریم های مربوط به انتقال اورانیوم غنی سازی شده از ایران نشان می دهد مسکو در لغو تحریم های بین المللی علیه تهران پیشتاز است. پوتین مدتی پیش هم قرارداد ارسال موشک های اس سیصد به ایران را امضا کرده بود. مسکو می داند منافع بزرگی در روابط با تهران در زمینه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی دارد.

می توان گفت روابط بین ایران و روسیه مانند روابط دو متحد و نه فقط دو دوست یا همسایه است. مسکو و تهران دیدگاه های مشترک و منافع مشترکی در منطقه دارند. 

وی خاطر نشان کرد: با اینکه هدف از سفر پوتین شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز است، اما مهمترین مسئله در این سفر  دیدار او با رهبر معظم ایران است. 

قرار است پوتین پس از دیدار با رهبر معظم ایران در اجلاس تهران شرکت کند و سپس دیداری با حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواهد داشت و در پایان این سفر در نشست خبری شرکت خواهد کرد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار