معاون آموزش وزارت بهداشت از سند آمایش سرزمینی با هدف احصاء راهبردی اساسی جهت توسعه آموزش علوم پزشکی خبر داد.

دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در قالب 11 بسته و یک برنامه پایش تدوین گردیده که از جمله آن‌ها می‌توان بسته آینده‌نگری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی، بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور، بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای، بسته بین‌المللی سازی آموزش علوم پزشکی، بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی،‌بسته ارتقا نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی و بسته اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان‌های آموزشی را نام برد. 

معاون آموزش وزارت بهداشت بسته آمایش سرزمینی و ماموریت گرایی را بسته‌ای دیگر از این برنامه معرفی کرد و تصریح کرد: سند آمایش سرزمینی با هدف احصا راهبردی اساسی جهت توسعه آموزش علوم پزشکی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی، بهره‌مندی از امکانات و بسته‌های منطقه‌ای و استانی تدوین گردید و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور ماموریت محور نمودن دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و تمرکز زدایی فعالیت‌ها از ستاد به سمت مناطق آمایشی در کشور اجرا و بستری را برای اجرای اثر بخش بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی فراهم آورده است.

وی در پایان درباره اقدامات انجام شده در راستای اجرایی سازی بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می‌توان تصویب راه‌اندازی تخصص پزشک خانواده، راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در راستای آینده‌نگری در آموزش علوم پزشکی و کسب مرجعیت علمی در این حوزه، همکاری در راه‌اندازی و ارتقای بیمارستان‌های زنان در راستای آموزش پاسخگو، تدوین استانداردهای آموزش بالینی،‌راه‌اندازی پایگاه اینترنتی شورای عالی اخلاق و ابلاغ دستورالعمل تشکیل شوراهای اخلاق در دانشگا‌ه‌ها و  . . . را نام برد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار