سری دوم برنامه «سفید» با رویکردی متفاوت و جدی‌تر به بحث پیرامون هنر می‌پردازد.

سعید بشیری تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «سفید» گفت: تولید سری دوم «سفید» از مهر ماه شروع شده است. این برنامه قرار است پنج شب در هفته پخش شود و مانند برنامه‌های قبلی خود در این برنامه مباحث فرهنگی و هنری را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: شنبه بحث معماری به کارشناسی امیرمحمدخانی استاد دانشگاه و رئیس بنیاد معماری انقلاب اسلامی؛ا یکشنبه شب هنرهای تجسمی به کارشناسی دکتر محمدرضا شریف‌زاده عکاس و رئیس دانشکده هنر و معماری؛ دوشنبه شب با امیر محمد دهستانی منتقد، کارگردان انیمیشن و استاد دانشگاه در خصوص تاریخچه انیمیشن گفتگو می‌کنیم. سه‌شنبه شب بحث هنرهای نمایشی با حضور دکتر سعید اطلسی و چهارشنبه‌ها از ایده تا اجرا با مسئولان و کارگردانان در خصوص کارهای خود صحبت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه به عهده میلاد اسلام‌زاده است که سال‌ها سابقه حضور در برنامه‌های فرهنگی رادیو را دارد. همچنین هر شب یک کارشناس و مجری در هر رشته در خصوص موضوع برنامه صحبت می‌کنند.

بشیری اظهار داشت: در شب معماری قرار است در خصوص ریشه معماری، آسیب‌شناسی وضعیت کنونی معماری، چشم‌اندازهایی که باید در معماری کشور در نظر گرفته شود، گفتگو کنیم. در شب تجسمی به گرافیک، نقاشی، عکاسی، تصویرگری و نگارگری می‌پردازیم. همچنین گزارش‌های تفصیلی داریم و قسمتی از برنامه‌ هم موسیقایی است و در ادامه امکان دارد در شبی با بازیگری صحبت کنیم و کلیپی از یک فیلم خاطره‌انگیز را هم پخش خواهیم کرد.

وی در خصوص تغییرات سری دوم نسبت به سری اول «سفید» عنوان کرد: شب معماری،‌ اجرا، دکور، عناصر ظاهری برنامه هستند که تغییر کرده است؛ اما رویکرد جدی‌تری صورت گرفته تا بتوانیم فضایی را در دل گفتگو ایجاد کنیم و از طریق انتقال تجربیات مهمانان در ساخت یک اثر هنری به مخاطبان آموزش دهیم.

بشیری خاطرنشان کرد: امیدوارم ساخت چنین برنامه‌هایی در جامعه‌ای که از درک بصری و شنیداری خوبی برخوردار است، تاثیر خود را داشته باشد. از طرفی دیگر قصد داریم نقاط قوت رشته‌های مختلف هنری را برجسته کنیم و برای بالا بردن مواد رسانه‌‌ای مخاطب کمک کنیم.

برنامه «سفید» برنامه‌ای شبانه است که ساعت 23 از شبکه آموزش به صورت زنده پخش خواهد شد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.