محمود سلامیان تهیه‌کننده تلویزیون از فعالیت‌های اخیر خود گفت.

محمود سلامیان تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: قصد داریم با افتتاح رسمی شبکه کودک در اول ربیع‌الاول برنامه‌هایی در این شبکه داشته باشیم. شبکه کودک دارای سه کانال خردسال با نام پویا، کودک یا نهال و نوجوان (امید) است که با کمک محمد سرشار مدیر شبکه فعالیت‌هایی در این شبکه خواهیم داشت. همچنین برنامه «بچه‌های ایران» را برای شبکه آموزش آماده خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: به نظر من انتخاب محمد سرشار به عنوان مدیر شبکه کودک خیلی خوب بوده است و این شبکه آینده درخشانی خواهد داشت. امیدوارم به همت آقای سرافراز و پورمحمدی تغییرات بنیادی در برنامه‌های کودک اتفاق بیفتد.

تهیه‌کننده برنامه «بهاری شو» در مورد ویژگی‌های برنامه کودک گفت: برخی افراد از آنتن به نوعی محبوبیت کسب می‌کنند و خارج از آنتن از این محبوبیت به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند. استفاده ابزاری از آنتن برنامه‌های کودک به رسانه ضربه می‌زند، چون کودکان بسیار پاک و معصوم هستند.

وی ادامه داد: برنامه کودک باید آموزنده و شاد باشد و در واقع این یک اصل است. ابتدا باید با ایجاد نشاط مخاطب را جذب کرده تا بتوانیم از این راه محتوا را به مخاطب منتقل کنیم.

سلامیان با اشاره به این که حضور نیروهای تازه نفس موجب بالا رفتن کیفیت برنامه‌ها می‌شود، عنوان کرد: حضور نیروهای تازه‌ نفس، تهیه‌کنندگان، مجریان و بازیگران جدید علاوه بر ایجاد رقابت موجب بالا رفتن کیفیت برنامه‌ها می‌شود. برنامه‌سازی کودک نیازمند تنوع و چهره‌های جدید است که محمد سرشار مدیر شبکه کودک قصد دارد چنین تغییراتی را در برنامه‌ها ایجاد کند.

من در برنامه‌سازی از چهره‌های جدیدی استفاده می‌کنم که موفق بوده‌اند مثل محسن افشانی، کیوان ساکت‌اف، فاطمه امینی، امیر عباس خلیلی و ... همیشه اجراهای آن‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

تهیه کننده «بچه‌های ایران» در خصوص شاخصه‌ و ویژگی‌ برنامه کودک موفق گفت: شناخت مخاطب و تنوع بصری از ویژگی‌های برنامه کودک است. در برنامه کودک باید شوخی‌ها متناسب با این گروه سنی باشد، چون در برخی برنامه‌ها شوخی‌های متناسب بزرگسال مطرح می‌شود.

وی در پایان مطرح کرد: مجری موفق ویترین برنامه است، چون تمامی زحمات پشت صحنه، کارگردانی، موسیقی و ... توسط مجری به مخاطب منتقل می‌شود. مجری هم باید به لحاظ سنی و چهره مناسب باشد و از همه مهم‌تر اطلاعات تخصصی کودک هم داشته باشد. هر بازیگری نمی‌تواند مجری کودک باشد. یک مجری باید سنجیده شود یعنی علاوه بر ظاهر، سن، نحوه اجرا و توانایی‌اش مورد بررسی قرار گیرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار