استاندار خراسان رضوی بر لزوم ارتقا شاخص های امنیت در جامعه از طریق اتخاذ اقدامات جمعی دستگاه های اجرایی استان و استفاده از تمام ظرفیت های موجود تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در هشتمین جلسه شورای اداری استان که با نام شهید غلامرضا میرزایی و قربان علی دروگرنیت و هزار و 49 شهید نیروی انتظامی استان مزین شده بود، با بیان اینکه توسعه استان در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از طریق افزایش تعاملات بین دستگاهی بیش از پیش محقق خواهد شد، گفت: در همین راستا باید برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی و بسته اجرایی عبور از رکود دولت از تمام ظرفیت های موجود استفاده شود.

وی افزود: بدین ترتیب تولید افزایش یافته و اشتغال پایدار و ایجاد ثروت عمومی محقق می شود.

استاندار خراسان رضوی معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 را فرصتی مغتنم برای کشور و استان برشمرد و اظهار داشت: باید با هم افزایی دستگاه های اجرایی و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی از این مهم برای توسعه استان بهره برد.

رشیدیان با اشاره به مناسبت های آذر ماه، افزود: 5 آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور امام راحل(ره) بود که امروز می توان با تحقق نگاه بسیجی در عرصه های مختلف منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی را محقق کرد.

وی 7 و 10 آذر ماه روز نیروی دریایی و شهادت سیدحسن مدرس را گرامی داشت و گفت: 12 آذرماه روز جهانی معلولان است که این مهم لزوم توجه ویژه به مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده این قشر از جامعه را می طلبد.

استاندار خراسان رضوی ضمن تسلیت اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع)، از اقدامات دستگاه های اجرایی استان و بخش خصوصی برای استقرار موکب های خدمات رسانی به زائران اربعین قدردانی کرد و گفت: در دهه آخر صفر نیز باید بیش از گذشته با بهره گیری از تمام امکانات فرهنگ خدمات رسانی به زائران بارگاه منور رضوی عملیاتی شود.

رشیدیان باگرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، بر لزوم حاکم شدن فضای نشاط اجتماعی تاکید و تلاش برای فراهم کردن شرایط فعالیت تمام گروه های فکری به دور از افراط و تفریط در دانشگاه ها را ضروری دانست.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی یکی از اصلی ترین قطب های دانشگاهی کشور و دومین حوزه علمیه بزرگ جهان تشیع است، اظهار داشت: 27 آذر ماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه یک فرصت مغتنم برای تحقق عملیاتی توسعه تعاملات این دو نهاد بزرگ آموزشی است.
استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت پژوهش برای احصا و رفع مشکلات موجود در جامعه و تحقق عملیاتی دانش موجود 21 تا 17 آذرماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.

مشارکت تمام نهادهای اجرایی استان برای تامین عوامل اجرایی برگزاری انتخابات پیش رو، جلب سرمایه گذار برای توسعه طرح ها و پروژه های عمرانی، افزایش ساخت و سازهای شهری با هدف کاهش نرخ بیکاری، انجام اقدامات اجرایی برای کاهش آسیب های حوزه خانواده از جمله طلاق، انجام آزمایش های ژنتیک و مشاوره خانواده قبل از ازدواج، انجام اقدامات لازم برای اجرای عملیات ساخت جاده سیمانی سه راهی شادمهر به کاشمر و طی کردن مراحل اجرای طرح بیمه پناهندگان و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.