تعمیرات اساسی اسکله های کانتینری ترمینال بندر شهید رجایی بندرعباس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوری هرمزگان گفت: این تعمیرات در اسکله ۳تا ۷ در پایانه شماره یک کانتینری این بندر به طول ۱۲۵۰ متر توسط مهندسان داخلی در دست اجرا است.

عباس کمالی هدف از انجام این تعمیرات را بالا بردن افزایش ایمنی عملیات پهلوگیری شناورها، افزایش راندمان تخلیه و بارگیری، مرمت و تعمیرات بتن عرشه و پیشانی و تعویض فندر(ضربه گیر) این اسکله های کانتینری عنوان کرد.

وی افزود: بهسازی و نوسازی این اسکله ها با اعتباری بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال به ترتیب اولویت خرابی در مدت ۱۲ ماه انجام می شود.

رییس اداره تعمیر و نگهداری ساختمان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم، شرایط محیطی سواحل منطقه خلیج فارس و عملیات زیاد تخلیه و بارگیری را دلیل آسیب در قسمت های روی سازه دریایی این اسکله ها عنوان کرد.

سیامک قاسمی گفت: تا پایان این طرح، ۱۱۸ ضربه گیر فرونتال برای پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما با ظرفیت بالا نصب می شود.

وی افزود: برچیدن تجهیزات اسکله ها برای تعویض و اصلاح آنها، تخریب بتن های آسیب دیده و معیوب، تعویض آرماتورهای فرسوده و اعمال پوشش مناسب برای جلوگیری از خوردگی، قالب بندی و بتن ریزی با استفاده از بتن های با مقاومت بالا و نفوذپذیری کم، رنگ آمیزی و نصب تجهیزات روی اسکله ها از جمله مراحل اجرایی این پروژه ها است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.