نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بودجه خرید آمبولانس‌های جدید از 5 درصد مالیات واردات خودرو در سال 93 و 94 تأمین گردید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پنجمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در خصوص آمار عفونت‌های بیمارستانی گفت: آمار یکی از بیمارستان‌ها در خصوص عفونت 1.5 درصد اعلام شده است، اما کنگره‌ها می‌توانند آمار دقیقی از این مسائل ارائه دهند. اگر نتوانیم عفونت‌ها را پیدا کنیم قطعاً نمی‌توانیم راهکاری نیز برای کنترل آن ارائه دهیم. باید برنامه‌های ارائه شده با پیوست پژوهش‌ باشد. ما باید تکنولوژی را وارد کنیم نه تجهیزات اما به جای آن که پنجره هوشمند واردات داشته باشیم، دروازه‌ی واردات را باز کرده‌ایم.

وی افزود: از جمله اقدامات ما اختصاص 5 درصد مالیات به واردات خودروها و صرف آن برای تهیه آمبولانس‌ها بوده است،‌ که این 5 درصد حدود 150 میلیارد تومان است و در طی دو سال 93 و 94 توانستیم اقدامات مؤثری داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در برنامه‌ی ششم راهکارهایی اجرایی برای کنترل عفونت ارائه داده‌ایم و بودجه‌ای را برای آن تعیین کرده‌ایم و عوارض کالاهای آسیب رسان را برای کالاهای سلامت محور خرج کرده‌ایم. اما میزان جریمه‌ها بسیار ناچیز است و نیاز به یک بازنگری اساسی دارد. بنابراین باید پیشنهادات را به مجلس ارائه دهیم تا بتوانیم مشکل تجهیزات و عفونت بیمارستانی را حل کنیم.

وی در پایان گفت: ایران ارزان‌ترین سیگار را در دنیا دارد که ثابت شده با افزایش 8 درصد عوارض می‌توانیم تا 4 درصد مصرف دخانیات را کاهش دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.