از استقرار اتوبوس ایدز در تهران تا تمهیدات وزارت بهداشت در زمینه غذا و دارو در کشور از مهمترین اخبار وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.

لزوم برخورداری زندانیان از حمایت بیمه‌ای/ ایجاد بیمارستان یک هزار تختوابی ولایت در جنوب تهران
وزیر بهداشت در نشست مشترک با خیرین سلامت از ایجاد بیمارستان یک هزار تختوابی ولایت در جنوب تهران خبر داد و بر لزوم برخورداری زندانیان از حمایت بیمه‌ای تاکید کرد و با اشاره به پروژه احداث بیمارستان 400 تختخوابه در اسلامشهر گفت: تامین منبع بخشی از این پروژه توسط دولت و 40 میلیارد از آن نیز بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تصور می‌شود در صورت تامین بودجه در مدت زمان دو سال بتوان این پروژه را تکمیل کرد.

یک سوم تجهیزات پزشکی مصرفی تولید داخل است
صفوی رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان کرد: علی رغم اینکه مصرف ملزومات پزشکی افزایش داشته است، شاهد کاهش 13 درصد ارز‌بری در این حوزه بوده‌ایم.

وی افزود: یک سوم تجهیزات و ملزومات مصرفی کشور از طریق تولیدات داخل تامین می‌شود همچنین از بازار یک میلیارد و دویست میلیون دلاری تجهیزات پزشکی، حدود 400 میلیون دلار مربوط به حوزه‌ی تولیدات داخلی است.

"اتوبوس ایدز" در غرب تهران به راه افتاد/ انجام تست رایگان
‌اتوبوس ایدز با همکاری وزارت بهداشت، سازمان رفاه شهرداری تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و سمن پیام آوران به مدت 18 شب در غرب تهران مستقر می‌شود.

بنابراین گزارش وزارت بهداشت، سازمان رفاه شهرداری تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و سمن پیام آوران همراه به عنوان همراهان و همکاران این طرح شناخته می‌شوند. در مراحل بعد قرار است اتوبوس ایدز به سایر مناطق تهران نیز برود و در زمینه افزایش آگاهی عمومی مردم در زمینه شناخت بیماری ایدز و نحوه پیشگیری از آن، اطلاع رسانی کند.

وجود 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور
دکتر ایازی قائم مقام وزیر بهداشت از وجود 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: بخش بزرگی از فعالیت‌های تملک زمین و ساخت و ساز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید به تبع توسعه شهر توسط دستگاه‌های ذی ربط و نیز اصناف انجام شود.

سرمایه گذاری 3هزار و 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه درمان
مهندس رئیسیون مشاور وزیر در مشارکتهای اقتصادی در وزارت بهداشت از ارائه سرمایه‌گذاری 3 هزار و 300 میلیارد تومانی برای بخش خصوصی در زمینه بهداشت و درمان خبر داد و گفت‌: اگر بخواهیم با توجه به اهداف طرح تحول سلامت به زما‌ن‌بندی منطقی اهداف برسیم و از فرصت‌های سرمایه گذاری استفاده کنیم باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم که این حرکت به صورت گسترده شروع شده و در این راستا حوزه مشارکت‌های اقتصادی در وزارت پایه گذاری شد.

کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی/به ازای هر 50هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت فراهم گردید
دکتر هاشمی وزیر بهداشت در خصوص مشکل عمده در طرح تحول سلامت عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم ما زیرساختها از جمله کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی است که باید تامین گردد، توانمندی‌ ما در بحث خدمات پزشکی خیلی مهم است که بتوانیم در منطقه مطرح باشیم و موضوع بیمه و مشکلات داخلی باید سر و سامان داده شود تا مردم از نظر مالی موقعیت بهتری داشته باشند. 

افزایش نیاز به مواد اولیه خارجی در تجهیزات پزشکی
صفوی رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: تخت و مانیتورهای بیمارستانی با تکیه بر توان تولیدات داخلی تامین می‌شوند.

صفوی در مورد قیمت گذاری محصولات پزشکی عنوان کرد: از ابتدای طرح تحول سلامت فهرست مرجعی از محصولات پزشکی تهیه کردیم و در اختیار مراکز درمانی دولتی قرار دادیم. از ابتدای سال 94 نیز این فهرست در اختیار مراکز درمانی خصوصی قرار گرفت و ملزوم به تبعیت از آن شدند. 

بزرگترین مانور غیرنظامی کشور برگزار می‌شود
دکتر امین صابری نیا رییس اورژانس کشور از برگزاری اولین و بزرگترین مانور غیر نظامی کشور در 21 و 22 آبان ماه سال جاری در جیرفت خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و 20 نفر از پرسنل بهداشتی، درمانی وزارت بهداشت و دیگر ارگان‌های درگیر با حوادث و بلایای طبیعی مانند سازمان هلال احمر، بهزیستی، نیروهای نظامی و انتظامی و استانداری کرمان در این مانور حضور خواهند یافت. 

لزوم توسعه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به کشورهای منطقه
دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: ایجاد دانشگاه‌های مشترک و تربیت دانشجو با حضور بخش خصوصی یکی از سیاست‌‌هایی است که در دوره فعلی آن را دنبال می‌کنیم. 

وی افزود: اقدامات تیم هسته‌ای و حمایت‌های دولت؛ فرصتی برای آغاز مذاکرات و استفاده متقابل از توانمندی سایر کشورها در حوزه سلامت است.

بیش از 50 درصد کالاهای سلامت تولید داخل است/صادرات دارو راه توسعه صنعت دارویی ایران
دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: در تجهیزات پزشکی سهم تولید داخلی کمی داریم اما در پزشکی سهم تولید بسیار بالا است به طور کلی بیش از 50 درصد کالاهای سلامت تولید داخل و 30 درصد وارداتی و 20 درصد به صورت قاچاق است که از 4 هزار و دو میلیارد دلار بازار کالاهای سلامت تقریبا سهم وارداتی ما در سالهای اخیر ثابت مانده است. به گونه‌ای که دو سوم سهم تولید داخل و یک سوم سهم واردات است.

ایران دومین کشور در صادرات دانشجو به آمریکا
دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما دومین جایگاه را در منطقه از لحاظ شاخص‌های علمی و رتبه هفدهم را در دنیا از لحاظ کلی و رتبه بیست و چهارم دنیا را از لحاظ علمی داریم. در سال 2000 تعداد دانشجویان 97 میلیون نفر بوده که بعد از 15 سال به دویست و 63 میلیون نفر رسیده است.  ایران دومین کشور از لحاظ صادرات دانشجو به آمریکا است و تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور با موقعیت خوبی رو به رو نیست که ما باید در ارزیابی خود جهت‌گیری داشته باشیم.

پیش بینی حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در اربعین حسینی/تمام ارگان‌ها در آماده‌باش هستند
حسینیان سرکنسول‌گری ایران در کربلا گفت: کشور عراق به دلیل شرایط امنیتی و بهداشتی خاصی که امسال با آن مواجه هستیم، در آماده‌باش به سر می‌برند، در تمام مسیر 80 کیلومتری کربلا به نجف تعدادی آمبولانس تعبیه شده است و 2 تا 3 هلیکوپتر به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد، ما تصمیم داریم که یک هواپیمای اختصاصی در فرودگاه نجف برای مواقع اضطراری مستقر کنیم که در حال پیگیری هستیم‌.

ضرورت استقلال عملکرد دانشگاه از سایر وزارتخانه‌ها/اهمیت حضور هیئت امنا در دانشکده‌های علوم‌پزشکی
 دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: هیئت‌های امنا جزو مترقی‌ترین قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی است و باید از حالت اجرایی درآمده و قانونگذار شود‌.
 
دکتر هاشمی ضمن ابراز تاسف از اینکه از هیئت امنا استفاده ابزاری می‌شود عنوان کرد: نقش هیئت امنا در بخش مقررات کشوری نادیده گرفته می شود و تصور من بر این است هیئت امنا در هیئت مدیره دانشگاه‌ها نقش مهمی دارند و باید وظایف آنها مشخص شود.  طبعا شورای عالی انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت و درمان از این امر استقبال خواهند کرد. 

دسترسی ۸ هزار روستا به پرونده الکترونیک سلامت
دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات از برقراری دسترسی ۸ هزار روستا به اینترنت جهت بهره‌مندی از پرونده الکترونیک سلامت خبر داد‌. 

واعظی عنوان کرد: با تکمیل روند تجهیز ۱۸ هزار مورد اول، تعداد ۲۵ هزار روستای دیگر نیز در نوبت اتصال به اینترنت قرار می گیرد. از این میان تعداد قابل توجهی در اولویت کاری وزارت ارتباطات قرار خواهد گرفت‌. 

نقش‌آفرینی مسئولان علم و فناوری در حوزه سلامت کمرنگ است
دکتر هاشمی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گفت: در رابطه با علم و فناوری زیاد صحبت می‌شود ولی نقش‌آفرینان و مسئولان علم و فناوری در حوزه سلامت حضور کم‌رنگی دارند.
 
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ما در کشور برای بخش سلامت هم محتاجیم،‌ هم اینکه کاملا اقتصادی سرمایه گذاری کرده‌ایم، در بخش دارو باید به جمعیت 400 میلیونی توجه داشته باشیم باید حضور شرکت‌های بزرگ دنیا را در حوزه فناوری و واردات مشاهده کنیم. 

سازمان تامین اجتماعی پوشش بیمه‌ای داروی بیماران تالاسمی را کاهش داد
دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو گفت: قیمت داروی خوراکی وارداتی بیماران تالاسمی افزایش پیدا نکرده است بلکه بیمه تامین اجتماعی حمایت خود از این دارو را کاهش داده است.

وی با بیان این كه كاهش حمایت تامین اجتماعی منجر به افزایش پرداختی بیماران برای هزینه دارو می شود، گفت: بیماران تالاسمی تصور می‌كنند كه قیمت دارو افزایش پیدا كرده است، در حالی که افزایش قیمت قطعاً ناشی از حمایت بیمه است و مسئولیت افزایش قیمت این دارو نیز برعهده سازمان تامین اجتماعی است.

باید از داروهای بیماران تالاسمی حمایت شود
دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی‌ در خصوص افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی عنوان کرد: روز گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت یکی از داروهای مورد نیاز بیماری تالاسمی منتشر شد اما ادعای من بر این است که این دارو به هیچ وجه گران نشده است مگر آنکه حمایت بیمه از آن کاهش یافته باشد. 

قرار گرفتن 23 میلیون روستایی در برنامه نظام ارجاع / افزایش مالیات دخانیات
دکتر سیاری معاون بهداشت گفت‌: در طرح تحول سلامت 7 برنامه داریم که آخرین آن نظام ارجاع برای 23 میلیون روستایی است، زمانی که فردی بیمار می‌شود و به پزشک مراجعه می‌کند و نیاز به مراقبت و درمان سطح 2 و 3 داشته باشد باید در بستر الکترونیکی انجام شود که هر دو را به صورت هم زمان انجام می‌دهیم. 

وی در خصوص افزایش مالیات دخانیات گفت: ما به دنبال کاهش مصرف دخانیات هستیم چرا که افزایش مصرف دخانیات باعث بیماری، مرگ و سرطان می‌شود که به راحتی قابل پیشگیری است. 6 میلیون نفر در دنیا به علت مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند که 600 هزار نفر بر اثر تماس غیرمستقیم دخانیات دچار مرگ می‌شوند، پس در تلاشیم که تا 10 سال آینده میزان مصرف دخانیات را تا ده درصد کاهش دهیم در این راستا  افزایش قیمت از طریق افزایش مالیات را درنظر گرفته‌ایم. 

وجود 10 میلیون دفترچه بیمه مشترک در کشور/ تجمیع بیمه‌ها اجتناب ناپذیر است
دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: ده میلیون دفترچه بیمه مشترک در کشور وجود دارد امیدواریم در خصوص تجمیع بیمه‌ها تصمیمی گرفته شود که به صلاح مردم باشد و به حوزه‌ی سلامت کمک کند.
 
وی افزود: بیمه‌ها باید تجمیع شوند و در یک صندوقی که بسیار شفاف است مردم حق بیمه را پرداخت کنند و این پول باید در جایی واریز شود که برای مردم قابل مشاهده باشد و صرفاً هزینه‌های آن برای درمان مردم و بهداشت مردم اعمال می‌شود. 

18 هزار پرستار در صف انتظار استخدام دولتی
دکتر میرزابیگی معاون پرستاری گفت: از آنجایی که حدود 18 هزار نفر بازنشسته شده‌اند و به جای آنها استخدام دولتی نداشته‌ایم.

وی افزود: براساس جمعیت حداقل 240 هزار پرستار، براساس پزشک حدود 220 تا 230 هزار پرستار و براساس تخت بیمارستانی موجود حداقل 220 هزار پرستار باید داشته‌ باشیم و وقتی میانگین در دنیا را با کشور خودمان بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که در حدود بیش از 120هزار نفر کمتر از میانگین پرستار داریم.
 
از سوسیس و کالباس‌های قابل خوردن تا تمهیدات وزارت بهداشت برای میوه و سبزیجات
دکتر حسین رستگار رییس آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو با حضور در باشگاه خبرنگاران در مورد تمام اقدامات صورت گرفته برای جلوگیزری از تخلفات در حوزه سلامت غذا و دارو به گفتگو پرداخت و گفت: بیشترین تخلف در مورد سوسیس و کالباس‌های غیرمجاز است که از خمیر مرغ غیر استاندارد استفاده می‌کنند. وقتی یک کیلو سوسیس و کالباس‌ها 4 یا 5 هزار تومان قیمت دارد، نمی‌توان انتظار داشت که دارای خمیر مرغ باکیفیت باشد.

زیر سوال بردن برچسب اصالت به خاطر منافع شخصی
اکبر عبداللهی اصل معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو در خصوص انتقادات وارد کنندگان مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در بحث برچسب اصالت و نبود زیر ساختهای اجرایی گفت: به زیر ساخت نیازی نیست و اگر تا حد نیاز ما پاسخگو باشد کافی است.
 
وی تصریح کرد: هر بسته از فرآورده‌ها شناسه‌های اختصاصی را شامل می‌شود که با ورود به هر گذرگاه پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد که این شناسه‌ها به منظور پاسپورتی برای هر کالا می‌باشد که این زیر ساختها در حوزه الکترونیک‌،‌ آی‌تی و مخابرات به طور کامل قابل پاسخگویی است.

رشته‌های مورد اختلاف نظر وزارت بهداشت و علوم تعیین تکلیف می‌شوند
دکتر هاشمی وزیر بهداشت با تاکید بر تعیین تکلیف رشته‌های پزشکی، غیر پزشکی و نیز بین رشته‌ای در کمیته مشترک بین دو وزارتخانه بهداشت و علوم عنوان کرد: تحقق این امر بر افزایش کیفیت آموزش و رونق بازار کار فارغ التحصیلان تاثیر بسزایی دارد. این امکان وجود دارد خروجی برخی از رشته هایی که در زیرمجوعه وزارت علوم قرار دارند در محیط های بیمارستانی به کار گرفته شود اما وزارت بهداشت در واقع نیازی نسبت به کار گیری این رشته ها نداشته باشد.

ارائه لایحه سلامت روان به مجلس در آینده نزدیک
دکتر هاشمی وزیر بهداشت از اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت و ارائه لایحه سلامت روان در آینده خبر داد و گفت: از دولت و مجلس به خاطر اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت متشکریم‌.

گام بزرگ وزارت دفاع و بهداشت برای بیماران سرطانی
دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: در قالب این توافق نامه، تعداد قابل توجهی از مراکز جامع خدمات مورد نیاز بیماران سرطانی در چهار استان تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز این مراکز را وزارت دفاع و نیروی انسانی متخصص را وزارت بهداشت تأمین می کند اعتبارات این توافق نامه نیز در قالب یک سرمایه گذاری مشترک با سهم 81 درصدی وزارت دفاع و 19 درصدی شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت‌.

بدهی 250 میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بدهی 250 میلیارد تومانی بیمه ها به این دانشگاه‌، گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات موجب شکایت و گله مندی کادر درمانی شده است. پزشکان و پرستاران در مقابل خدمتی که ارائه می‌دهند انتظار پرداخت به موقع مطالباتشان را دارند که متاسفانه به دلیل بدهی بیمه ها این امر میسر نمی‌شود‌.

جزئیات راه‌اندازی نخستین دوره تخصص پزشک خانواده
دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت از اقدامات معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای راه اندازی دوره تخصص پزشک خانواده سخن گفت و ارتقاء آموزش پزشک خانواده را یکی از اولویت های قید شده در برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد‌.

شیوع شپش در اماکن عمومی برای همگان یکسان است
دکتر یمانی معاون دفتر سلامت در خصوص موضوع شیوع شپش‌ در مدارس گفت: این بحث مربوط به یک کشور خاص نیست و اگر در منابع بسیاری از کشورها مثل انگلیس نگاه کنید این قضیه وجود دارد اما در یک فصلهایی از سال به خاطر شرایط زندگی و فرمی که خود را با آن می‌پوشانیم این شیوع افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. مثل دقیقا همین فصل که با شیوع شپش مواجه هستیم‌. 

رضایت 81.4 درصدی مردم از خدمات بیمارستان‌های وزارت بهداشت/ افزایش 5 درصدی زایمان طبیعی
دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفت‌: علی رغم کمبودها تلاش‌های صورت گرفته در طی یک سال مورد استقبال مردم قرار گرفته است و از اجرای طرح تحول سلامت در نظر سنجی‌های مختلف که در تابستان سال 94 رضایت 81.4 درصدی مردم از مجموعه خدمات بیمارستان‌های وزارت بهداشت حاصل شده است‌.

وی افزود: از 4 هزار و 800 پزشک در مناطق محروم از 31 بیمارستان در 291 شهر کشور حمایت لازم صورت گرفته است. همچنین در طرح زایمان طبیعی بعد از 20 سال نرخ سزارین به 5.5 درصد در مقابل نرخ زایمان طبیعی کاهش یافته است. که در قالب این طرح 626 هزار نفر به صورت رایگان زایمان طبیعی داشتند. 

ارتقای شاخص بیمارستانی با احداث 70 هزار تخت جدید بیمارستانی
دکتر سیدعلی صدر الساداتمعاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر بهداشت در آیین امضای تفاهم نامه احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در تبریز، با اعلام اینکه طی سال‌های گذشته، دولت تنها می توانست سالانه یک هزار و 700 تا دو هزار تخت بیمارستانی احداث کند، اظهار کرد: با امکانات دولتی رسیدن به هدف خیلی طولانی خواهد بود که بعد از انجام هماهنگی‌های لازم  میان وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت، در قالب طرح تحول سلامت منابع جدید به وزارت بهداشت تزریق می‌شود و با تکیه بر این منابع اهداف‌مان را پیگیری می‌کنیم. 

خدمات دندانپزشکی ترمیمی باید به زیباترین شکل ارائه شود
دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: امیدوارم شاهد گسترش آگاهی‌های تخصصی و عمومی در عرصه دندانپزشکی کشور باشیم و مردم از خدمات آن در جای جای کشور به ویژه در قالب انجمن های خیریه بهره گیرند.

 وزیر بهداشت ادامه داد: انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی، با برگزیدن پسوند زیبایی، خواسته یا ناخواسته بر نکته دیگری نیز تاکید کرده و آن این است که در حرفه پزشکی باید تلاش کرد تا درمان، نه تنها با بهترین شیوه که به زیباترین نحو ممکن صورت پذیرد و این امر در رشته تخصصی شما، نمودی بیشتر دارد که لازم است به آن توجهی ویژه مبذول نمایید.

استفاده از ظرفیت همه بیمارستان‌ها برای تربیت کارشناس پرستاری
محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور،‌ تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور را از اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: آئین‌نامه استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های دولتی،غیردولتی و خصوصی در تربیت کارشناسان پرستاری برای بهره برداری از امکانات گسترده بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با مسئولیت دانشکده‌های پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و دانشگاه آزاد اسلامی از نیمسال اول سال تحصیلی 95ـ 96 اجرایی می‌شود.

استقرار کادر درمانی، بهداشتی و اورژانس در عراق
دکتر جلال تأملی رئیس اداره همکاری اقتصادی امور بین‌الملل وزارت بهداشتدر خصوص تعداد کادر پزشکی در عراق گفت: قسمتی از کادر درمانی توسط نظام سلامت و در خارج از مرز نیز برعهده هلال‌احمر است که بیش از 600 کادر درمانی و تخصصی حضور خواهند داشت.10 پایگاه در نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائران و 3 مرکز درمانی برای پوشش درمانی سازمان دهی شده‌اند . 

حل مشکلات خدمات درمانی حاشیه‌نشین‌ها در دستور کار وزارت بهداشت
دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بسیاری از حاشیه‌نشین‌های شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. ما مشکل عمده‌ای در زمینه‌ی زیر ساخت‌ها در حاشیه شهرها داریم که با راه‌اندازی پایگاه‌های بهداشتی متفاوت است و سرمایه‌گذاری کلان را می‌طلبد. از جمله مشکلات جدی در حاشیه شهرها نبود تخت بیمارستانی مناسب در بیمارستان‌ها است. وزارت بهداشت با کمک سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی بنا دارد که در این مناطق اقدام به احداث یکسری از بیمارستان‌ها و تجهیز آنها نماید. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.