سرکنسول گری ایران در کربلا از ایجاد کمیته پزشکی ایران در عراق برای ارائه خدمات به زائران اربعین خبر داد.

حسینیان سرکنسول گری ایران در کربلا در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در عراق برای سلامت زائران در راهپیمای بزرگ اربعین حسینی گفت: بیماری‌ وبا مدتی است که در عراق شیوع یافته است و تلاش‌های فراوانی برای کنترل آن و جلوگیری از پیشرفت آن به مناطق مذهبی صورت گرفته است. با توجه به اینکه در مراسم عاشورا حدود 6 میلیون زائر ایرانی در عراق حضور داشتند، پیش بینی می‌شود این تعداد برای اربعین به میلیون‌ها نفر افزایش یابد.بنابراین کنترل این بیماری و مراقبت‌ها و تدابیر لازم بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص احتمال وجود بیماری‌ وبا در کربلا گفت: هنوز گزارشی مبنی بر اینکه بیماری وبا در کربلا وجود دارد به ما داده نشده است بلکه گزارش‌های صادر شده حاکی از آن است که آثار وبا در مناطق مرزی دیده شده است که ازجمله تدبیرات وزارت بهداشت ایجاد و تشکیل کمیته پزشکی در عراق برای مراسم اربعین می‌ باشد تا بتوانیم شرایط امنیتی و بهداشتی لازم را برای زائران در عراق فراهم آوریم.

وی در ادامه گفت: در قالب این اقدامات تعدادی آمبولانس و 3 دستگاه هلیکوپتر برای زائران ایرانی در کربلا درمراسم اربعین تعبیه شده است که ما به دنبال آن هستیم که با انجام رایزنی و صحبت‌هایی یک هواپیما در فرودگاه عراق در حالت آماده باش برای شرایط اضطراری نیز داشته باشیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار