تاسیس سلامتکده های طب سنتی و حضور پزشکان و داروسازان متخصص طب سنتی در این مراکز سبب مصرف منطقی فرآورده های طب سنتی و گیاهان دارویی شده است.

دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر پیشرفت های چشمگیر کشورمان در استفاده از گیاهان دارویی در طی سال های اخیر گفت: تاسیس سلامتکده های طب سنتی و حضور پزشکان و داروسازان متخصص طب سنتی در این مراکز، سبب ساماندهی و مصرف منطقی فرآورده های طب سنتی و گیاهان دارویی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعت خاص کشور و غنی بودن از منابع طبیعی و گیاهان دارویی بی نظیر در سال های اخیر موجب پیشرفت های بسیار خوب در سطح آموزش و توسعه طب سنتی شده است.

وی با بیان اینکه از نظر تولید و بسته بندی این فرآورده ها نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده، افزود: به طوری که در حال حاضر ایران در میان 10 کشور اول تولید کننده داروهای گیاهی در جهان قرار دارد و خوشبختانه ساماندهی و نظارت بر عرضه این فرآورده ها در عطاری ها نیز از دیگر اقدامات سازمان غذا و دارو برای استفاده بهینه از این سرمایه ملی به شمار می رود.

سجادی برخی تجویزها و تشخیص های غیر اصولی در برخی از عطاری ها و مراکز غیر مجاز عرضه را موجب ایجاد عوارض و تداخلات درمانی بسیاری برای بیماران عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغات فریبنده و تجویز محصولات ترکیبی نا مشخص در قالب کپسول یا شربت می تواند سلامتی افراد را تهیدی کند.

به گفته وی نگرش طب سنتی همواره دیدگاهی پیشگیرانه و سپس درمانی است، بنابراین در طب سنتی همه سعی و تلاش متخصصان بر حفظ تندرستی و سلامتی بیمار معطوف می شود از این رو لازم است از طریق رسانه های عمومی، روشنگری بیشتری نسبت به مصرف فرآورده ها و ترکیبات غیر مجاز صورت پذیرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار