آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند:درس جهاد و شهادت را باید از مکتب امام حسین(ع) بگیریم و جلسات عزاداری آن حضرت باید همیشه برپا باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان کردستان در حسینیه شهر سنندج، تاکید کردند: اگر شهدا نبودند هرگز این انقلاب به ثمر نمی‌رسید و پیشرفت نمی‌کرد.

ایشان به جایگاه والای امام حسین(ع) اشاره کردند وافزودند: هیچ شهیدی به اندازه آنحضرت بدنش مجروح نشده و زخم برنداشته است و به تعبیری بیش از یک هزار زخم را در جنگ بر بدن مبارک ایشان وارد کرده‌اند.

آیت الله العظمی نوری همدانی بیان کردند: جریان کربلا فقط مربوط به مقطع خاصی نیست و اکنون بعد از گذشت حدود 14 قرن هنوز چراغ این مکتب روشن است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه درس جهاد و شهادت در مکتب اسلام بسیار پررنگ است، افزودند: شهدای ما با تاسی از درس جهاد و شهادت انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز رفاه، امنیت، تکامل و پیشرفت کشور را مدیون رشادت و فداکاری‌های آنان هستیم.

ایشان ادامه دادند: اگر شهدا نبودند هرگز این انقلاب به ثمر نمی‌رسید و پیشرفت نمی‌کرد.

ایشان جوانان و آحاد جامعه را به مطالعه وصیت نامه شهدا توصیه کردند و افزودند: وصیت نامه‌های شهدا حاوی نکات بسیار ارزنده‌ای است که باید مدنظر جوانان قرار گیرد.

آیت الله نوری همدانی به ارادت خالصانه شهدا نسبت به شخصیت امام راحل(ره) اشاره و بیان کردند: شهدا و رزمندگان ما با خدا معامله کردند و به اندازه‌ای وارسته و خالصانه به جبهه آمده بودند که نمی خواستند نام و نشانی از آنها در دنیا باقی بماند و بسیاری از آنها شهید گمنام شدند.

ایشان با تاکید بر اینکه، این خون‌های شهدا بود که انقلاب را به پیروزی رساند، عنوان کردند: در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس، 35 کشور رژیم صدام را کمک می کردند اما در نهایت به برکت رشادت‌ها و فداکاری های شهدا، پیروزی از آن ما بود.

ایشان بیان کردند: اولیا و بزرگان دینی ما همیشه آرزوی شهادت داشتند زیرا هیچ عملی به اندازه‌ی خون دادن و کشته شدن در راه خدا فضیلت ندارد.

ایشان گفتند: قدر اسلام و این انقلاب را باید بدانیم زیرا این انقلاب یادگار خون شهداست و باید از آن پشتیبانی و حراست کنیم.

انتهای پیام/س
برچسب ها: درس ، جهاد ، مکتب ، عزاداری ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.