همزمان با تلاش عربستان برای برگزاری نشست مخالفان سوریه در ریاض، اختلافات داخلی در گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه تشدید شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، اختلافات داخلی در بین اعضای ائتلاف مخالفان سوریه درباره اسامی شرکت کنندگان در نشست هفته آینده در ریاض تشدید شد.
 
ملاک خالد -- گزارشگر شبکه المیادین -- گفت: "برگزاری نشست ریاض با چالش هایی روبرو شده است. در حالی که ریاض از بیست نفر از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه برای حضور در این نشست دعوت کرد، خالد خوجه -- رئیس این ائتلاف -- فهرستی از اسامی افراد مورد نظر خود را ارائه کرد. هیئت سیاسی ائتلاف هم فهرست دیگری را به ریاض ارسال کرد. قرار است گروه های اصلی مخالف سوریه در نشست ریاض شرکت و بیانیه مشترکی صادر کنند که در آن بر اساس خواست عربستان بر لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت پیش از آغاز مرحله انتقالی در سوریه تاکید شود."
 
در ادامه این گزارش آمده است: مخالفان خالد خوجه در داخل ائتلاف مخالفان می گویند او همه اسامی فهرست مورد نظر خود را از افرادی که به او رای داده بودند و بدون مشورت با شورای سیاسی انتخاب کرده است. خوجه با حضور بعضی اعضای ائتلاف در نشست ریاض مخالف است و اصرار دارد این هیئت به ریاست شخص او در این نشست شرکت کند. تشدید اختلافات داخلی در ائتلاف مخالفان سوریه، شانس موفقیت نشست ریاض را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار