نمایشگاه گروهی «چهره نقاش» در قالب پرتره و با موضوعاتی چون پرتره سلفی، پرتره هنرمندان و ... در آستانه برگزاری است.

احمد كوچكيان، مدير مسئول نگارخانه اريک كه نمايشگاه‌گردانى نمايشگاه گروهى چهره نقاش را عهده‌دار است، در مورد انتخاب این سوژه در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به شكل روشنى همواره  پرتره يكى از جذاب‌ترين سوژه‌هاى نقاشان حرفه‌اى گذشته و حال بوده است، مثل اننتخاب مدل‌های زنده برای کار.

وی افزود: حال اگر از چيدمان طبيعت بی‌جان و كاسه و كوزه بگذريم، چهره زن تم بسيارى از نقاشان بزرگ و كوچک حرفه‌اى و آماتور بوده است؛ پرتره نقاش هم در زمره دستمايه‌هايی است كه  با رنگ اثرى را در آثار هـنرهاى تجسمى به جا می‌گذارد و به تبع زيبایی‌شناسی در این نمایشگاه چهره هنرمند در شناخت معنايی او از اين هنر فزاينده موثر است.

کوچکیان تصریح کرد: من معتقدم كه اثر پرتره چهره نقاش نمادی از حرفه‌اى بودن هنرمند است، چرا که زمانی كه هنرمند نقاش  به مدلى دسترسی نداشته باشد و چهره خود را سوژه قرار دهد، در واقع انعکاسی از خود در آينه‌ای که از جنس خودش است را به تصویر می‌کشد و این در هنر نويددهنده حرکت از تاريكى به روشنايی است. 

مدير نگارخانه اريک در خصوص جایگاه این شاخه از هنر عنوان کرد: جايگاه پرتره درهنرهاى تجسمى به خصوص به تصویر کشیدن چهره خود هنرمند نقاش در فرهنگ و دنياى هـنرمندان و نقاشان همواره مهم وجالب بوده است و می‌توان گفت که نقاشى چهره براى هنرمند، مظهر عشق و تقدس است. 

این هنرمند در پایان با اشاره به آثار پرتره از شهدا خاطرنشان کرد: در این رویداد همچنین برای پاسداشت و یادآوری شهدا، تصاویری از شهدای هر محله و خانواده‌های محترم آن‌ها به روی دیوار این نگارخانه می‌رود.

گفتنی است؛ كوچكيان كه خود نقاش است و تاكنون آثار فراوانى را درعرصه هنرهاى تجسمى خلق كرده و نمايشگاه‌هاى بسيارى در داخل و خارج از مرزها برگزار نموده است، خود با يک اثر در اين رويداد حاضر می شود.

همچنین یادآور می‌شویم که نمایشگاه «چهره نقاش» از 17 آذر در قالب آثاری از چندین هنرمند از سراسر ایران با موضوعاتی چون سلف پرتره، پرتره شهید محله، پرتره اقوام و... افتتاح می شود و تا 10 آذر میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار