سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر برندسازی هنرهای دستی تاکید کرد و گفت: هنرمندان در این عرصه ورود پیدا کنند چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،حسن بحرینی در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی برندسازی و بازاریابی، بیان کرد: داشتن یک برند یا نام تجاری قدرتمند می‌تواند در معرفی و فروش صنایع دستی به هنرمندان استان کمک شایانی کند.

وی اضافه کرد : هنرمندان صنایع دستی قم در تعدادی از رشته‌های هنری با ویژگی‌های منحصر به فرد و کیفیت تولیدات از جمله خرمهره، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ساخت انگشترها، منبت کاری، معرق و مشبک چوب در سطح کشور شناخته شده هستند که باید این تولیدات برندسازی شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم،گفت: برند برای داشتن یک هویت، تصویر و جایگاه مشخص در بازار می‌تواند در جلب رضایت خریداران و افزایش فروش و تولیدات نقش مهمی ایفا کند.

بحرینی اظهار کرد: صنایع دستی قم باید به عنوان سوغات برای اقشار مختلف معرفی شود تا از ظرفیت حضور زائران خارجی و داخلی برای فروش هنرهای دستی بهره‌مند شویم، از این رو نیازمند همکاری ارگان‌های مسئول و شهرداری در راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در استان هستیم.

ویبا بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برندسازی و بازاریابی، گفت: این دوره‌ها به صورت رایگان برای هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های مختلف با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان قم برگزار شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، گفت: در دوره برندسازی 22 هنرمند شاخص صنایع دستی و در دوره بازاریابی 30 هنرمند شرکت کردند که بعد از اتمام دوره گواهی مهارت دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی صنایع دستی استان قم اشاره کرد، گفت: هدف اصلی از برگزاری این دوره‌های آموزشی برندسازی آشناسازی هنرمندان با روش‌های معرفی تولیدات صنایع دستی و تجاری سازی آن در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی در پایان اضافه کرد: آموزش‌های روش بازاریابی به هنرمندان کمک بسزایی برای فروش و افزایش تولیدات صنایع دستی می‌کند تا بتوانند با استفاده از این ابزار در راستای تبلیغات، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی و خدمات مشتری قدم بردارند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: قم ، اهمیت ، برندسازی ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.