بهزیستی از طریق آموزش، ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و... به دنبال توانمندسازی معلولین است و هدف بهزیستی استقلال فردی و اقتصادی یک معلول و بهره مندی وی از تمام امکانات جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زنجان؛، محمد محمدی در بازدید از نمایشگاه توانمندیها و صنایع دستی معلولین گفت: معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای خود که برای غنی سازی روح جامعه به کار گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: هنر یکی از راههای تسکین انسان است و معلولین و هنرمندان و حتی مخاطبان آثار هنری در این آثار به دنبال آرامش هستند.

وی با اشاره به هنر معلولین ادامه داد: بعضی سخن ها را فقط با بعضی ابزارها می توان گفت و زبان گویای اغلب معلولین هنرهای دستی آنهاست.

وی ضمن ابراز خرسندی از رشد هنری معلولین و اموزش آنها در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: بهزیستی از طریق آموزش، ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و... به دنبال توانمندسازی معلولین است و هدف بهزیستی استقلال فردی و اقتصادی یک معلول و بهره مندی وی از تمام امکانات جامعه است.

محمدی این نمایشگاه را در راستای فراهم ساختن بستری مناسب جهت آگاهی آحاد جامعه از میزان توسعه کمی و کیفی محصولات تولید شده ویژه افراد دارای ناتوانی دانست.

در این نمایشگاه آثار نقاشی، عکاسی، پته دوزی، ترمه دوزی، عروسک سازی، بافتنی و... معلولین مرکز بهبود به مدت سه قابل مشاهده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.