شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چگونه می توان در فضای مجازی کمپینی راه اندازی کرد .

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،در دنیای امروز که فضای مجازی در خانواده های ایرانی جا باز کرده و همه پیام ها و دعوت ها به این دنیا معطوف شده است شاید دیگر نیاز به جستجو در فضای وب نباشد و فقط با نصب اپلیکیشن های مورد نیاز می توان برخی نیازهای روزمره زندگی را برطرف کرد ، از خرید کالا گرفته تا پیکیری اخبار داخلی و خارجی  در این فضا است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چگونه می توان در فضای مجازی کمپینی راه اندازی کرد.


چگونگی شکل گیری یک کمپین در فضای مجازی

آگاه سازی را می توان یکی از نیازهای ضروری هر جامعه دانست لذا از همین رو است که اگر حادثه ای مهم، اعم از سیاسی و اجتماعی رخ دهد با راه اندازی یک کمپین قصد حل آن را داشته باشیم.

اولین گام برای راه اندازی کمپین داشتن دانش و آگاهی از آن است چراکه یکی از اهداف مهم راه اندازی کمپین آگاهی بخشی به جامعه است که اگر به آن خوب عمل نشود راه اندازی آن بی فایده خواهد بود.

در گام بعدی باید اشتیاق و مهارت را چاشنی کار قرار داد . کسی که اشتیاق به کاری نداشته باشد و شخص دیگری او را مجبور به فعالیتی که وی به آن علاقه ای ندارد قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

چگونگی شکل گیری یک کمپین در فضای مجازی

مهارت نیز از دیگر داشته هایی است که قطعا باید مورد تاکید قرار گیرد . فردی که از مهارت های خاصی برخوردار باشد می تواند با خلاقیتی که دارد کمپینی راه اندازی کند و خیل عظیمی از جمعیت را به سوی این کمپین دعوت کند پس یکی از مهمترین ارکان راه اندازی کمپین داشتن مهارت و توانایی بالا است.
امروزه تولیدکنندگان چه در زمینه فرهنگی و اقتصادی و سیاسی متوجه شدند که جامعه دیگر تک صدایی نیست و مخاطبان نسبت به خدمات ارائه شده به آنها واکنش های متفاوتی نشان می دهند.

شاید هرکسی که در فضای مجازی حضوری فعال داشته برای یک بار هم که شده  تجربه پیوستن به کمپین ها رو داشته در تمام دنیا هر روز کمپین های مختلفی به بهانه های متنوع در حوزه های گوناگون شکل می گیرند اما برخی از آنها به دلایلی که بالا ذکر شد با اقبال مخاطبان روبرو نمی شوند.

جدا از محتوا یا جهت گیری  کمپین ها راه اندازی آنها در فضای مجازی نشان از توانمند شدن شهروندان دارد به عبارتی این نوع حرکت های خودجوش امکان اظهار نظر در فضای مجازی را به شهروندان می دهد امکانی که تا قبل از ایجاد کانال های جدید ارتباطی وجود نداشت یا اینکه خیلی محدود بود.

حالا برای شکیل یک کمپین با موضوعی خاص فقط کافی است که در صفحه شخصی خودمان در شبکه های اجتماعی چند خط یا چند عبارت در مورد آن موضوع با ویژگی های خاص برای تبدیل شدن به یک کمپین خود جوش دست به قلم شده و با به اشتراک گذاشتن مطلب ( عکس یا فیلم ) در شبکه های اجتماعی گوناگون سهم خودمان در ایجاد چنین کمپینی را ادا کنیم. البته نا گفته  نماند که برای ایجاد آن از هشتگ ها یی (#) استفاده شود که مورد علاقه شما و مخاطبان است.

چگونگی شکل گیری یک کمپین در فضای مجازی
نویسنده این گزارش یک هشدار به هموطنان عزیز می دهد که برخی کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی با مسایل فرهنگی ایرانییان سازگاری نداشته و با مدیریت و کنترل کمپین ها می توان بسیاری از مشکلات را کاهش داد.

ورود به برخی کمپین ها مانند بخشش بی خطر و حتی مفید هستند ولی برخی کمپین ها وجود دارند که چراغ خاموش قدم بر میدارند که حتی خود مخاطب متو.جه اشتباه خود نمی شوند و متاسفانه زمانی به خود می آیند که دیگر کار از کار گذشته است.
 
 گفتنی است باید فضاهای مجازی را مبتنی بر شواهد و شرایط موجود ارزیابی کرد و مشخص شود چقدر مفید و به چه میزان تهدید هستند .


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۰:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
#_حمایت از ادن هازارد. لطفا به این کمپین بپیوندید تا فوتبال از این بازیکن فوق العاده بی نصیب نشود. بیاید همه با هم با حمایت های خودمان از ادن حمایت کنیم. کمپین جهانی حمایت از ادن هازارد
Iran (Islamic Republic of)
کریم صفری
۲۰:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
کمپین کاغذ مهربانی
خريد ويلچر #ساخت_ایران با در آمد حاصل از بازيافت دفتر ، کتاب های درسی و غير درسی ، روزنامه ، مجله ، پرونده های باطله و دور ريز و ... از دانشگاه ها، مدارس (دانشجویان ، دانش آموزان) مهد کودک ها ، ادارات ، موسسات، منازل و... جهت اهداء به معلولين جسمی و حرکتی نيازمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۷ دی ۱۳۹۶
سلام
ممنون خیلی مفید بود
آخرین اخبار