نداشتن شفافیت مالی در سازمان ها و شرکت‌های شهرداری و عدم تخصیص ارز به حمل و نقل عمومی از موضوعاتی بود که در جلسه امروز (سه شنبه) شورا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر امروز (سه شنبه) برگزار شد که مهم ترین عناوین این جلسه در این بسته خبری گردآوری شده است.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: متاسفانه سازمان‌ها و شرکت‌ها شفافیت مالی ندارند از این رو درخواست می‌کنم به جای بررسی گزارش‌ها در کمیسیون تلفیق، این موضوع را در صحن علنی مجلس بررسی کنیم.


عضو کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران گفت: متاسفانه ارز را برای بیل، کلنگ، زیپ و تشک و پارو اختصاص می‌دهیم، اما برای حمل و نقل عمومی صرف نمی‌کنیم.


عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: بانک شهر و شرکت رفاه در حسابرسی‌ها وجود ندارند از این رو درخواست دارم تا رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را رسیدگی کنند.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: آموزش و پرورش در اعلام تعطیلی روز دوشنبه (برفی) درست عمل نکرد و بخشی از ترافیک به دلیل این اشتباه آموزش پرورش بود.


رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: هرگونه تغییرکاربری و تغییر سیما و منظر شهری باید به تصویب شورا برسد در غیر این صورت اتفاق میدان امام حسین(ع) تکرار می شود.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: حسابرس از سویی باید تابع مجمع خود باشد و از سوی دیگر تابع شورای شهر که این موضوع دوگانگی و مشکلاتی را به وجود می‌آورد از این رو لازم است که این مشکل برطرف شود.


شهردار منطقه 22 گفت: شهرداری خارج از طرح تفصیلی و جامعه مجوز و پروانه صادر نمی‌کند و این بلند مرتبه سازی‌های بر اساس طرح جامعه است.


رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تشکیل کمیسیون ویژه در شورای شهر تهران به منظور رایزنی با دولت ، مجلس و شورای نگهبان و همچنین افزایش درآمدهای پایدار شهر تهران یک ضرورت است.


در دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر سه اعتراض و طرح حفظ موقعیت و جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز در میادین و چهارراه‌ها و معابر مهم شهر تهران تا ارائه طرح ساماندهی مورد تصویب و بررسی قرار گرفت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار