رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: متاسفانه سازمان‌ها و شرکت‌ها شفافیت مالی ندارند از این رو درخواست می‌کنم به جای بررسی گزارش‌ها در کمیسیون تلفیق، این موضوع را در صحن علنی مجلس بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر تهران در دویست و سیزدهمین جلسه شورا و در تذکر پیش از دستور با اشاره به وضعیت حسابرسی شرکت ها و سازمان‌ها اظهار کرد: متاسفانه شفافیت مالی در گزارش سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود ندارد.

وی افزود: خوشبختانه شورای چهارم حسابداری را به نوع استثنایی مورد بررسی قرار می‌دهد و شفاف سازی انجام داده و شهرداری نیز متوجه شده که کار جدی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خطاب به رئیس شورا گفت: ما شما را آزاده می‌دانیم و همچنین از هر 30 عضو خواهش می‌کنم که گزارش حسابرسی در صحن علنی و روز دوشنبه بررسی شود و نباید این گزارش‌ها در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه موج خوبی در حسابرسی‌ها شروع شده و نباید این موج حسابرسی‌ها از بین برود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که یکی از مضرات بررسی گزارش حسابرسی در کمیسیون تلفیق سوال‌های عجیب شهرداری را به همراه داشته، افزود: متاسفانه معاون شهردار نامه‌ای را ارسال کرده که بر اساس آن مدرک تحصیلی و سابق حسابرس را از ما می‌خواهد که در واقع حق چنین سوالی را ندارند چرا که شورا به عنوان بالاترین مرجع نظارتی شهرداری این مسائل را مورد بررسی قرار داده و شهرداری موظف است موقعیت مناسب  را برای حسابرس ایجاد کند.

دبیر خطاب به رئیس شورا تاکید کرد: از حضرت عالی تقاضا دارم با توجه به شناخت کافی که در این موضوع دارید دقت نظر لازم انجام شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار