خبرنگار فرانس بیست و چهار در بیروت، خروج معارضان سوری از شهر حمص را پیروزی نمادین برای حاکمیت سوریه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانس 24 در گزارشی این سوال را مطرح کرد که آیا خروج معارضان سوری از حمص، یک پیروزی برای رژیم بشار اسد – رئیس جمهور سوریه -- محسوب می شود؟  
 
خبرنگار شبکه فرانس بیست و چهار در بیروت در این باره گفت: "این یک پیروزی راهبردی نیست. باید یادآور شد بخش گسترده ای از استان حمص هنوز تحت کنترل گروه های شورشی و جهادگرایان است. اما این یک پیروزی مهم نمادین محسوب می شود. در سال 2011 و در آغاز بحران سوریه، مخالفان دولت اسد، حمص را به عنوان پایتخت انقلابی خود معرفی کردند. اما ارتش سوریه به تدریج مناطق گوناگون حمص را تحت کنترل خود درآورد و در نهایت نیز ارتش کنترل تمامی شهر را به دست گرفت."

وی در ادامه افزود: "از این رو، این یک پیروزی نمادین است. به علاوه در شرایطی که جامعه بین الملل تلاش می کند روند انتقال قدرت برای سوریه را اجرایی کند احتمالا خروج معارضان از حمص یک نشانه محسوب می شود. این توافق نوعی امیدواری را در سوریه به وجود آورده است. زیرا در خاک سوریه و بدون مداخله قدرت های خارجی حاصل شده است. در واقع آتش بسی که در حمص اجرایی شده است، بدون همراهی بازیگرانی که به طور مستقیم در منطقه هستند امکان پذیر نبود."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار