معاون توسعه فناوری معاونت علمی از 50 میلیارد تومان اعتباری که برای 10 ستاد توسعه فناوری راهبردی هزینه شده است خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اعتبارات هزینه شده توسط 10 ستاد توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته بالغ بر 50 میلیارد تومان بوده و سه ستاد توسعه فناوری نانو،‌ زیست‌ فناوری و علوم شناختی دارای ردیف و بودجه مستقل هستند.

وطنی افزود: برای رسیدن به یک محصول دانش‌بنیان باید از مرحله تولید علم، توسعه فناوری نوآوری،‌ نمونه سازی، تولید صنعتی و تجاری سازی گذشت. 

معاون توسعه فناوری معاونت علمی تصریح کرد: سرعت توسعه فناوری و تجاری سازی فناوری در کشور بسیار پایین است و فراهم سازی بستر ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان و تعامل سازنده با دستگاه‌ها مورد تاکید این ستاد است.

وی همچنین با اشاره به رتبه سوم ایران در علوم عصب شناختی عنوان کرد: ایران از نظر تولیدات علمی در شاخه‌ی عصب شناختی رتبه 33 و در منطقه از رتبه سوم برخوردار است همچنین جایگاه ایران از نظر تولیدات علمی سلول‌های بنیادی در خاورمیانه دوم و در جهان بیست و هشتم می‌باشد و از لحاظ تولید علم در زمینه انرژی های تجدید پذیر دارای رتبه 14 و در سطح منطقه از رتبه اول برخوردار هستیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.