معاون امور بین‌الملل و تبادل معاونت علمی از حمایت‌های مالی تخصصی در خصوص صادرات محصولات شرکتهای دانش‌بنیان خبر داد.

علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسته‌های حمایتی از شرکتهای دانش‌بنیان از حدود چند ماه پیش از سوی معاونت علمی به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه شد که برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان یکسری حمایت های مالی تخصصی در خصوص صادرات محصولات شرکتهای دانش‌بنیان و انتقال تکنولوژی در نظر گرفته شده است. 

بیرنگ بیان کرد: این بسته شامل سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، یارانه سود تسهیلات ، تسهیلات حمایت از صادرات،‌ تسهیلات توانمندساز‌، تسهیلات توسعه بازار صادراتی، ضمانت نامه بانکی و تسهیلات حمایت از انتقال فناوری می‌شود. 

وی با اشاره به بسته حمایتی تسهیلات سرمایه در گردش تصریح کرد: تسهیلات سرمایه در گردش برای شرکتهای دانش بنیان صادر کننده کالا و خدمات تا سقف 20 میلیارد ریال بر مبنای حداکثر 70 درصد ارزش صادرات محصول دانش‌بنیان در دوره مالی مرتبط با حداکثر یک سال گذشته پرداخت می‌شود این تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش با نرخ 14 درصداست. 

معاون امور بین‌المللی و تبادل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تسهیلات حمایت از صادرات خاطر نشان کرد: شرکت‌های صادر کننده کالا و خدمات دانش‌بنیان می‌توانند تا سقف حداکثر 20 درصد ارزش صادرات انجام شده برای محصول دانش‌بنیان در دوره مالی گذشته، تسهیلات با نرخ قرض الحسنه برای نمونه سایر محصولات دانش‌بنیان قابل صدور شرکت به بازارهای منطقه‌ای و جهانی را دریافت کنند.

وی بیان کرد: این تسهیلات حداکثر تا سقف 3 میلیارد ریال و بر اساس طرح ارائه شده مبنی بر توسعه کالا یا خدمات دانش‌بنیان جدید یا ارائه برنامه عملیاتی روشن ارائه خواهد شد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار