فرماندار تربت جام از ساخت پنج صنعت بزرگ و مادر در شهرستان مرزی تربت جام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رستمی گفت : در شهرستان تربت جام پنج صنعت بزرگ و مادر با قریب به هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حال ساخت و سرمایه گذاری می باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح های بزرگی همچون پروژه 6 هزار تنی سیمان غرب آسیا ، پروژه فرآوری سلیس ، صنایع شیشه آذرمینا جام به اضافه دو کشتارگاه بزرگ صنعتی دام و طیور گفت : با این حجم سرمایه گذاری انجام شده در شهرستان تربت جام 30 درصد ظرفیت اشتغال در این شهرستان را در حوزه صنعت خواهیم داشت.

فرماندار تربت جام تصریح کرد : اجرای این طرح های صنعتی در شهرستان موجب اشتغال برای هزاران جوان جویای کار در تربت جام می شود.

مدیرعامل صنایع شیشه آذرمیناجام هم گفت : در سال 1392 استارت کارخانه را با هدف ایجاد تولید شیشه روزانه 600 تن و در سال 200 هزار تن زدیم که تاکنون روند اجرایی پروژه بالغ بر 90 درصد در قسمت ساختمانی پیشرفت فیزیکی داشته است.

دوستکان افزود : هم اکنون در حال نصب ماشین آلات می باشیم و امیدواریم در اوایل سال جدید بتوانیم محصولاتمان را صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد : هدف ما صادرات محصول به کشور افغانستان و کشورهای همجوار که یک فرصت بسیار خوب ما نزدیکی به مرز است که محصول را به بازار هدف برسانیم.

مدیرعامل صنایع شیشه آذرمیناجام گفت : 70 درصد مواد اولیه تولید شیشه را که سلیس تشکیل میدهد را خودمان تولید میکنیم ، در جوار صنایع شیشه آذرمینا جام کارخانه فرآوری سلیس را راه اندازی کردیم که به امید خدا تا آخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

دوستکان تصریح کرد : با راه اندازی این پروژه 500 نفر بطور مستقیم مشغول بکار می شوند و با ظرفیت تولید روزانه حدود 2 هزار نفر بطور غیر مستقیم فقط در پروسه حمل و نقل بکار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.