کرمان؛

پیشرفت 30 درصدی بازسازی بزرگترین خانه خشتی جهان

طرح بازسازی مجموعه حاج آقا علی تا کنون 30 درصد پیشرفت داشته و فاز اول آن تا عید نوروز آماده بهره برداری و افتتاح خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان صبح امروز به منظور بازدید از روند بازسازی خانه حاج آقا علی (بزرگترین خانه خشتی ایران جهان) به شهرستان رفسنجان سفر کرد و مورد استقبال فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین شهزستان رفسنجان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران موقوفات استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت: طرح بازسازی مجموعه حاج آقا علی تا کنون 30 درصد پیشرفت داشته و فاز اول آن تا عید نوروز آماده بهره برداری و افتتاح خواهد بود.

غلامرضا سرایداری با تشریح کاربری این مجموعه گفت: این مجموعه که به صورت هتل می باشد دارای 110 اتاق و 17 سوئیت که ظرفیت سوئیت ها در مجموع صد نفر خواهد بود، همچنین برای این مجموعه سالن ورزشی، شربت خانه، مجموعه رستوران طراحی شده است.

استاندار کرمان نیز با ابراز رضایت از میزان پیشرفت پروژه گفت: شهرداری باید برای دسترسی سهل و آسان و تملکات لازم به این مجموعه که یکی از بهترین و بزرگترین مجموعه های گردشگری است را هر چه سریع تر انجام دهد.

فرماندار رفسنجان در ادامه این بازدید در خصوص دسترسی به خانه حاج آقا علی گفت: به رغم اینکه بخشداری بخش عمده کارهای تملکی این مجموعه را انجام داده، جلسه ای با حضور شهردار و مسئولین به زودی تشکیل و تقسیم کار صورت می گیرد.

در ادامه نیز موحدی معاون مرمت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: امید است مرمت و بازسازی این مجموعه بر اساس همان طرحی که بنیاد توسعه موقوفات ارائه کرده پیش برود و به بهره برداری برسد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.