باید از فناوري اطلاعات و ارتباطات در تمام سطوح مسائل شهري و حوزه هاي تصميم گيري استفاده کنيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مديرعامل سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: شهر الکترونيکي، شهري است که درآن شهروندان بتوانند حداکثر نيازها و کارهايشان را از طريق کانال هاي ارائه خدمات الکترونيکي مانند تلفن همراه و اينترنت انجام دهند و اين خدمات را در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته دريافت نمايند.

حيدريان با اشاره به اينکه امروز شهر الکترونيکي به عنوان راهکار اصلي رفع معضلات شهري مطرح هست اذعان داشت: انسانها عصر کشاورزي را به مدت پنج هزار سال پشت سر گذاشتند، وارد عصر صنعتي شدند که به مدت 500 سال تداوم يافت و پس از آن به عصر اطلاعات رسيديم که چند دهه از آن مي گذرد و در حال حاضر با سرعت و شتاب در حال ورود به عصر مجازي هستيم.

وي اين سرعت و شتاب را در آمارها و شاخص هايي که ارائه مي شود مشهود دانست و گفت: يکي از اين شاخص ها ضريب نفوذ اينترنت است که در مقياس جهاني 40درصد و در کشور ما 4/31 درصد است، همچنينمتوسط جهاني ضريب نفوذ تلفن همراه 96 درصد و در کشور ما 85 درصد مي باشد.

حيدريان اضافه کرد: از کل کاربران اينترنت برحسب تناوب دسترسي حدود 34 درصد حداقل يک بار در روز از اينترنت استفاده مي نمايند، 24درصد حداقل يک بار در هفته، 10درصد يک بار در ماه و 16 درصد کمتر از يک بار در ماه از اينترنت استفاده مي کنند.

وي در پايان با بيان اينکه بيشترين ميزان استفاده از اينترنت استفاده تجاري است، تصريح کرد: از ميان اطلاعات موجود در اينترنت 85 درصد تجاري، 13درصد آموزشي و غيره و تنها 2 درصد از آن مخالف فرهنگ مي باشد که مي تواند مسئله بسيار مهمي در تصميم گيري هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و نهادهاي متوليبوده که با سياستگذاري صحيح مسير استفاده بيشتر و بهتر از خدمات اينترنت را فراهم آورند. 

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.