رئیس پلیس "فتا" استان فارس از دستگیری متهم کلاهبرداری های تلفنی در شهرستان "شیراز" خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ "سيدموسي حسینی" گفت: هفته پیش و طی چند روز متوالی تعدادی از همشهریان به پلیس "فتا" استان فارس مراجعه و مدعی شده بودند فردی با تماس تلفنی و بهره گیری از شگردهای متفاوت در گرفتن اطلاعات شغلی و شخصی افراد تحت عناوین مختلف نظیر دریافت جایزه و انتقال مبلغ هدیه و... آن ها را به دستگاه عابربانک هدایت می کند و پس از مهندسی اجتماعی فرد به صورت ناخواسته رمز دوم خود را تغییر داده و در اختیار متهم قرار می دهد.
وي ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی پرونده تشکیل و با اقدامات فنی دیجیتال کارشناسان پلیس "فتا" متهم را شناسایی، طی اقدام غافلگیرانه دستگیر و تحویل مقام قضایی دادند.

رئیس پلیس "فتا" فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار كرد: متهم به نام "م – د" که در ابتدا نسبت به جرم انتسابی ابراز بی اطلاعی مي كرد، پس از دیدن مستندات لب به سخن گشود و به جرم خود اقرار كرد.

سرهنگ "حسینی" از شهروندان درخواست كرد: نسبت به تماس های افراد ناشناس مبنی بر برنده شدن و تحویل جوایز اعتنایی نکنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل : fars_fata@police.ir  و يا تلفن : 2183919-071  بخش تماس به پليس "فتا" گزارش کنند.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.