وزیر اطلاعات گفت: هرگونه مردم تشخیص دهند احترام قائلیم و تکالیف خود را انجام خواهیم داد.

هرگونه تشخیص مردم برای داوطلبان قابل احترام است
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم این انتخابات با راهنمایی های حکیمانه مقام معظم رهبری و مدیریت دولت خدمتگزار و رییس جمهور و همه مسئولین کشوری و لشکری به صورت پرشور و باشکوه برگزار شود و همچون انتخابات گذشته عامل ثبات و استقلال و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی افزود: رسالت خاصی هم بر دوش مجلس خبرگان رهبری قرار دارد که این مجلس در طول دوره های 4 گانه خود این مسئولیت را ایفا کرده و به مسئولیتهای آن عمل نموده است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: براساس تکلیفی که احساس کردم آمادگی خود را برای حضور در این مجلس را اعلام کردم و امروز توفیق ثبت نام حاصل شد.

هرگونه مردم تشخیص دهند به تشخیص آنها احترام قائلیم و اگر ما را قابل بدانند تکالیف خود را به بهترین نحو انجام خواهیم داد.

علوی افزود: هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور و شورای نگهبان برای انجام انتخاباتی پرشور فراهم شده که این نویدبخش برگزاری انتخابات سالم است که در آن رای مردم تعیین‌کننده خواهد بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه برگزاری انتخابات همراه با آرامش بسیار مهم است، تصریح کرد: رقابت سالم بر مبنای ارزش‌های اخلاقی و رعایت احکام شرعی است و منافاتی با آرامش در انتخابات ندارد اگر رقابت را با برادری و ارزشهای اخلاقی و با رعایت حرمت یکدیگر آمیخته کنیم نتیجه آن انتخابات پرشور و رقابت‌های انگیزاننده و در فضایی برخوردار از آرامش خواهد بود.

وی اضافه کرد: مردم همواره آرامش حاکم بر جامعه را می‌پسندند و برای آن ارج می‌گذاریم و مطمئنیم کسانی را انتخاب خواهند کرد که به آرامش فضا کمک کنند چرا که در فضای آرامش جامعه نخبگان و تصمیم‌سازان با راهکار بدیع در جهت بالندگی و پویایی کشور قدم برمی‌دارند.

علوی تصریح کرد: نکته‌ای که در انتخابات مورد تأکید مقام معظم رهبری است حضور حداکثری مردم است و هر عاملی که بخشی از مردم را دلسرد سازد و آنها را از حضور در صحنه انتخابات دچار دلزدگی و ناامیدی کند حرکتی مغایر با رهنمودهای رهبری است بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم و تمام عناصر در عرصه انتخابات تلاششان را در جهت حضور حداکثری به کار گیرند.

وی تأکید کرد: با هم‌افزایی با نهادهای امنیتی اعم از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش،‌ قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های مؤثر در فضای امنیتی انتخاباتی سعی داریم امنیت را برقرار سازیم.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه امروز در فضای کشور رقابت بین جریان های سیاسی با یک نشاط بالایی در جریان است، تصریح کرد: اما التهاب و ناامنی در فضای جامعه حکم‌فرما نیست بنابراین در فضا امنیت باشد اما امنیتی نباشد.

علوی همچنین اظهار داشت: در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی با تفاهمی که بین دستگاه‌های مؤثر در این امر صورت گرفته براساس مستندات قانونی صورت می‌گیرد و مردم در این زمینه دغدغه‌ای نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته نگرانی‌های بوجود آمده در این راستا به حداقل خواهد رسید و صلاحیت افراد بر مبنای مستندات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر اطلاعات با اشاره به نقش دولت در پروسه انتخابات گفت: نقش دولت اجرا، حفظ سلامت و آرای مردم است نه اینکه جریانی سیاسی بخواهد لیست دهد و نامزد معرفی کند بنابراین دولت حق هیچ گونه دخالتی ندارد. دولت در این زمینه نباید دخالت کند و هیچ مسئول دولتی مجاز به حمایت و کمک به نامزد خاصی نیست.

وزیر اطلاعات درباره مباحثی که پیرامون شورای رهبری مطرح می شود، گفت:در قانون اساسی طرحی بعنوان شورای رهبری وجود ندارد و بحث تاریخی هم به معنای پرداختن به شورای رهبری نیست.

وی تاکید کرد: کسانی که چنین مسائلی مطرح کی کنند با اینگونه بحث ها مردممان را که به این جزئیات حقوقی اشراف ندارند دچار تشویش نکرده و حضور را تحت تاثیر قرار ندهند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: از سال 68 چیزی به نام شورای رهبری نبوده و هیچ نهادی نداریم که بخواهد در این مورد تصمیم‌گیری نکند و اگر بحثی بوده صرفا یک بحث تاریخی بوده که تا آن زمان بر مبنای قانون اساسی 1358 بوده و در قانون سال 68 بصورت کلی منتفی شده است.

علوی تاکید کرد: موضوع شورای رهبری بحث حقوقی بود که مطرح کردم. این مسائل برای نخبگان جامعه مشخص است و باید به  این مسائل دامن زده شود و با وجود رهبر هوشیار ، حکیم و فرزانه خلا رهبری نداریم که بحثی شود همانطور که تمام صاحبنظران جامعه که اغلب فقیه‌شناس هستند رهبر را جامع ترین فرد برای رهبری نظام جمهوری اسلامی می شناسند و امید است سال های سال سایه‌شان بر سر جمهوری اسلامی باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بر هم زدن تجمعات قانونی کنونی برخی از سخنرانان در شهرستان‌ها گفت: در 16 آذر 400 برنامه در دانشگاه‌ها بود که شاید موردی پیش آمده که به معنی برهم زدن اجتماع نبوده است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: هزار تجمع توسط جریان های مختلف سیاسی اعم از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالگرایان برگزار شده و مسئله ای پیش نیامده است و مواردی هم امکان دارد به وجود آمده باشد که کسی آن را تایید نمی کند.

علوی در پایان در مور حضور خود گفت: مستقل آمده ام و از هر جریان درون نظام که بخواهد از نامزدی من حمایت کند استقبال می کنم.

انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار