حامد جعفری و هادی محمدیان از «شاهزاده روم» می‌گویند.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدون شک، «شاهزاده روم» یکی از انیمیشن‌های با کیفیت در سینمای کشور بوده که تا به حال ساخته شده است. این فیلم سینمایی، در این روزها با اقبال عمومی مواجه شده است و این امر نشان می‌دهد که اگر به این حوزه جذاب سینما توجه کافی شود، مسلماً کارهای با کیفیتی در این حوزه خواهیم دید.

حامد جعفری، در مورد این فیلم و اتفاقات پیرامون «شاهزاده روم» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «شاهزاده روم» تا انتهای هفته گذشته، در حدود 350 هزار نفر را به سمت سینماهای کشور جذب کرده و نزدیک به دو میلیارد و 300 میلیون تومان فروش کرده است. این اتفاق در شرایطی است که ما هیچ بلیط نیم‌بها و یا رایگانی در میان نهادها و سازمان‌ها توزیع نکرده‌ایم. عده‌ای از دوستان گفته بودند که اکثر مخاطبان «شاهزاده روم»، دانش‌آموزان هستند و مدارس در این آمار سهم عمده‌ای دارند. در حالی که طبق همین آمار فقط حدود 20 درصد فروش ما مربوط به مدارس و حضور دانش‌آموزان کشور در سینماها برای دیدن این فیلم است. ما در تهران در ابتدا هجده سینما داشتیم که به خاطر برگزاری جشنواره حقیقت به چهارده کاهش یافته است و در شهرستان‌ها نیز در حدود 30 سینما «شاهزاده روم» را اکران می‌کنند.

جعفری همچنین در مورد حمایت نهادها و سازمان‌ها از این فیلم نیز گفت: متأسفانه در ساخت و همچنین پخش این فیلم، مسئولان فرهنگی کمکی به ما نکردند. حتی ما در سطح شهر تهران یک تابلوی تبلیغاتی نداریم، تنها کسی که در مورد تبلیغات فیلم به ما کمک شایان توجهی کرد، آقای سرافراز، ریاست سازمان صدا و سیما بود.

تهیه کننده «شاهزاده روم» همچنین در مورد اکران این فیلم در سایر کشورها گفت: «شاهزاده روم»، ششمین فیلم پر فروش را در سینماهای لبنان به خود اختصاص داد. همچنین قرار است این فیلم در آلمان نیز اکران شود، هم‌اکنون نیز در انگلستان «شاهزاده روم» بر روی پرده سینماهاست.

وی در انتها از همه فعالان در حوزه رسانه که به این فیلم کمک کردند، تشکر کرد و خبرنگاران را یاران دلسوز این پروژه دانست.

همچنین هادی محمدیان کارگردان «شاهزاده روم» در مورد اکران این فیلم در سینماها گفت: فعلاً ما صدرنشین فروش هستیم و فکر نمی‌کنم مشکلی برای اکران این فیلم در آینده نیز داشته باشیم، چرا که سینماداران بر این عقیده‌اند که تا زمانی که یک فیلم فروش کند، روی پرده قرار می‌گیرد.

محمدیان همچنین این کار را حاصل یک کار گروهی همدل دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل موفقیت شاهزاده روم، اتحاد و همدلی در میان تیم سازنده بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
لطفا داستان شاهزاده روم و ازدواجش با امام حسن عسگری که درتاریخ 94/9/9گذاشته بودید را دوباره در قسمت اخبار قرار دهید . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
واقعا هیجان انگیزترین و عجیب ترین داستانهای دنیا همین زندگی 14 معصوم ماست اگه هزارتا فیلم هم از روی زندگیشون ساخته بشه بازم کمه