پارلمان یونان روز سه‌شنبه، طرح به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را به رأی می گذارد.

آمادگی يونان برای به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطينیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه در دولت یونان اعلام کرد این کشور آماده می‌شود سه‌شنبه کشور فلسطین را در رای گیری در پارلمان در حضور محمود عباس ،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به رسمیت بشناسد. 

 این منبع در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «رای گیری درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطینی در حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای سه‌شنبه در نشست رسمی پارلمان یونان پیش بینی شده است.» 

عباس قرار است دوشنبه با پروکوپیاس پاولوپولوس رئیس جمهوری و سپس آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان دیدار کند و سپس رئیس جمهوری یونان با عباس عصر دوشنبه کنفرانس خبری برگزار خواهند کرد. 

عباس سه شنبه پس از رای گیری درباره شناسایی کشور فلسطینی در پارلمان یونان قرار است این کشور را ترک کند. 

 کمیسیون امور خارجی پارلمان یونان به اجماع درباره شناسایی کشور فلسطین از سوی یونان رای داده بود و از پارلمان نیز خواسته بود در صحن علنی این متن را تصویب کنند. 

بنابر اعلام یک منبع دولتی، با وجود روابط نزدیک سال‌های اخیر بین یونان و  رزیم صهیونیستی به ویژه در زمینه انرژی، ‌روابط سنتی خوب یونان و فلسطین آسیبی ندیده است. 

ده‌ها کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، پرچم فلسطین سی‌ام سپتامبر برای نخستین بار در مقر سازمان ملل در نیویورک به اهتزاز در آمد. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار