سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان از اختصاص 60 میلیارد تومان معافیت مالیاتی به هزار و 200 شرکت دانش بنیان خبر داد.

سید محمد صاحبکار خراسانی دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان و سرپرست شرکت‌های دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سال 92 معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان 6 میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال 93 به 60 میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: این میزان معافیت مالیاتی برای هزار و 200 شرکت دانش بنیان اجرایی شده است.

صاحبکار خراسانی عنوان کرد: در حال حاضر 11 هزار شرکت علاقه مندی خود را برای ورود به حوزه دانش بنیان اعلام کرده‌اند که از این  تعداد تاکنون 4 هزار و 500 شرکت وارد فرآیند ارزیابی شده‌اند.

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان تصریح کرد: شرکت‌ها از مزایای قانونی شرکت‌های دانش بنیان برخوردار می‌شوند و تسهیلات حمایت‌های صندوق نو آوری و شکوفایی از جمله این مزایای قانونی است.

صاحبکار در خصوص حمایت معاونت علمی از صادرات محصولات دانش بنیان خاطر نشان کرد: بازارهای داخلی بسیار محدود است و از این رو لازم است تا به فکر صادرات محصولات دانش بنیان باشیم که برای این کار با همکاری معاونت بین الملل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری 10 دسته از مشکلات شرکت‌ها را شناسایی کرده‌ایم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار