رئيس گروه مديريت مصرف شرکت توزيع نيروی برق استان گفت: مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های اجرايي استان 5.5 درصد در شش ماهه اول امسال کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوئین زهرا گفت: با هدف توجه به شرایط اقلیمی، وضعیت پوشش گیاهی، شرایط زمین‌شناسی و مبارزه با خشکسالی تصمیم بر آن شد تا زمین‌های کشت نشده را با کاشتن نهال احیاء کنیم. 

کیا حیرتی اهداف مهم این پروژه را جلوگیری از هجوم ریز گرد‌ها، افزایش درآمد ساکنین منطقه و هم چنین جلوگیری از روند مهاجرت جوانان به شهر‌ها دانست. 

وی اضافه کرد: این اراضی بیابانی در روستای دوقوزلو از توابع بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا است و با توجه به شرایط آب وهوایی، تحقیق و پژوهش کار‌شناسان کشاورزی بر روی خاک منطقه کشت شده است. 

کیا حیرتی افزود: تا کنون ۶۰۰۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان بویین زهرا نهال کاری شده که از نژاد‌های معروف آن می‌توان به آتریپلکس، تاغ و قره داغ اشاره کرد. 

وی در پایان یاد آور شد در صورت تامین اعتبار لازم این اداره سطح پروژه نهال کاری این شهرستان را به میزان ۴۰۰هکتار افزایش می‌دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.