کرمانشاه؛

تجلیل از پژوهشگر برتر سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه

در مراسمی با حضوراستاندار کرمانشاه، از پژوهشگر برتر سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛در مراسمی با حضوراستاندار کرمانشاه، از پژوهشگر برتر سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل شد.

در این همایش، از دکتر محمدرضا عباسی، رئیس گروه پژوهش‌های برنامه‌ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی سازمان جهاکشاورزی استان کرمانشاه به خاطر ارائه 3 مقاله ISI ، 4 مقاله علمی- پژوهشی و  5 مقاله در کنفرانس‌ها و سمینارها تجلیل به عمل آمده و به عنوان پژوهش‍‌گر برتر بخش کشاورزی استان انتخاب گردید.

دکتر عباسی گفت: این فعالیت‌های پژوهشی و علمی با هدف بهبود وضعیت اقتصاد کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان بیان بوده است.

وی افزود: پژوهش‌ها و مقالات علمی ارئه شده در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و مشکلات و تاثیر سیاست‌های دولت بر اقتصاد روستائیان، گردشگری روستایی، توریسم روستایی بوده است.

عباسی یکی از طرح‌های ارائه شده در همایش را  مطالعه برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی برشمرد و توضیح داد: در این طرح برنامه چهارم و پنجم توسعه و تاثیری که بر اقتصاد روستایی دارد بررسی شده و نقاط قوت و ضعف هر کدام از برنامه‌ها شناسایی شده و پیشنهاداتی برای بهبود برنامه و افزایش درآمد کشاورزان ارائه شده است.

وی اضافه کرد: خیلی از طرح‌های تحقیقاتی که انجام می‌شود کاربردی نیست و هزینه‌ای که برای آن صرف شده هدر می‌رود که در این زمینه باید طرح‌های تحقیقاتی تاثیرگذار باشد و نتایج قابل قبولی را ارئه دهد.

این پژوهشگر یادآوری کرد: جهت ایجاد اشتغال جدید در بخش کشاورزی باید بتوانیم تحقیقات خود را در بخش صنایع تبدیلی و جانبی در روستاهها به‌کار گیریم تا درآمد کشاورزان افزایش یابد، تا در نهایت، مهاجرت به شهرها کمتر شود و کشاورزان در روستاها بمانند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.