20 هکتار از مزارع کلزا جویبار مبارزه با علف هرز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیر جهاد كشاورزی شهرستان جويبار گفت: 20 هکتار از مزارع کلزای جویبار مبارزه با علف هرز شد.

سلیمان حاتم نژاد افزود: با توجه به کاشت محصولات پاییزه به خصوص محصول استراتژیک کلزا و به منظور افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، مدیریت مزرعه در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت مزرعه سبب کاهش هزینه تولید و افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی می شود، افزود: یکی از عوامل کاهش تولید محصولات، وجود علف های هزر در مزارع است.

مدیر جهاد كشاورزي شهرستان جويبارگفت: به منظور کنترل علف‌های هزر در مزارع، روش‌های مختلفی مانند تناوب زراعی، مبارزه مکانیکی و شیمیایی با علفکش‌های دو منظوره برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ و باریک بررگ در قبل از کاشت و سبز شدن کلزا مورد استفاده قرار می گیرد.

حاتم نژاد استفاده از علفکش های باریک برگ نظیر گالانت سوپر، فوکوس و پنترا را در مرحله سه برگی و علفکش های پهن برگ مانند لونترال را به بهره برداران توصیه کرد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای 421 هکتار کلزا است، گفت: مبارزه با علف‌های هرز در بیش از 20 هکتار از مزارع کلزا این شهرستان انجام شد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: ساری ، مبارزه ، علف ، هرز ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.