استاندار قزوین گفت: با حضور معاون اول رییس جمهور ۳ هزار واحد مسکن مهر در قزوین افتتاح و به بهره برداری می رسد.


به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ فریدون همتی در جلسه دیدار با مدیران مجموعه راه و شهر سازی استان بیان کرد: مدیران حوزه راه و شهرسازی تمام اقدامات و فعالیت های خود را براساس شاخص های تعریف شده در وزارتخانه تدوین و ارائه کنند چون این شاخص های اختصاصی ملاک  ارزیابی عملکرد مدیران خواهد بود.

وی در ادامه بر پیگیری طرح تکمیل جاده قزوین الموت تنکابن تاکید کرد و افرود: اجرای این طرح  باید همراه با ردیف بودجه مشخص باشد و این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود تا در اعتبارات سال آینده در ردیف بودجه قرار بگیرد.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به راه آهن قزوین - تهران تصریح کرد: راه آهن در سیستم حمل و نقل مسافر و کالا نقش بسیار مهمی ایفا می کند که به منظور تسریع در اجرای پروژه های این بخش باید زمینه جذب  و مشارکت سرمایه گذاران شرکت های خصوصی داخلی وخارجی در این پروژه ها فراهم شود.

وی ادامه داد: قزوین از نظر شرایط ریلی در کریدور ارتباطی حساسی در کشور قرار دارد که لازم است با پیگیری و جذب اعتبارات ملی  روند اجرای پروژه های این بخش تسریع شود.

همتی  توضیح داد: باید اقدامات مناسبی در مسیر ارتقای شبکه ارتباطی و مواصلاتی قزوین به تهران به عنوان شبکه حومه پایتخت تعریف و  اجرایی شود و این از دغدغه ها و اولویت های رییس جمهور محترم است.

وی در ادامه به ظرفیت فرودگاهی قزوین اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت فرودگاه قزوین باید گسترش پیدا کند و از آن در راستای توسعه حمل و نقل استفاده کرد که در این خصوص لازم است زیرساخت های آن تامین و آموزش خلبانان جدی گرفته شود.

استاندار قزوین در ادامه در خصوص تکمیل  طرح مسکن مهر اعلام کرد: براساس یک برنامه زمان بندی مشخص واحدهای نیمه تمام این مجموعه  باید تکمیل و به متقاضیان و مالکان این واحدها تحویل شود و در سفردکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور 3 هزار واحد مسکن مهر در قزوین افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بر ساماندهی مجتمع های بین راهی برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران تاکید کرد و گفت: لازم است اداره هواشناسی با مدیریت بحران استانداری به منظور پیش بینی و پیشگیری های در مواقع ضروری، همکاری های لازم را داشته باشد و گزارشات خود را به صورت مکتوب و مستمر به استانداری ارسال کند.

همتی با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتقای کیفیت پروژه های آزمایشگاه فنی خاک و آمار بالای تلفات و تصادفات جاده ای اظهار کرد: باید تردد خودرو های سنگین ازاتوبان قزوین ممنوع شود و مسیرتردد آنها را به سمت جاده قدیم هدایت کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان می توان از شبکه ریلی برای حمل و نقل کالا و مواد اولیه کارخانجات از بندراستفاده کرد  و حجم بالای دانشجو در استان می تواند بستر و زمینه توسعه این شبکه ریلی را منطقی و اقتصادی کند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پيام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.