حرف شنوی کودکان از والدین خود نیازمند رعایت نکاتی ساده ولی مهم است.

محمود بیات روانشناس تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: حرف شنوی کودک از والدین خود یکی از دردسرهای بزرگ آنان محسوب شده که برای رفع این مشکل لازم است تا پدر و مادرها یکسری نکات را در برخورد با فرزندشان رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: اولین نکته در برخورد با کودک حفظ آرامش بوده و حتی اگر مجبور به چند باره صدا زدن او هستید، با نرمی و آرمش این کار را انجام داده و هرگز با لحن دستوری از آن‌ها درخواست انجام کاری را نکنید زیرا باعث لجبازی آن‌ها خواهد شد.

بیات تصریح کرد: بکارگیری لحن نرم همراه با قاطعیت برای انجام آن کار توسط والدین بسیار مهم بوده و زمانی که کودک مشغول انجام بازی یا فعالیت دیگر بوده به آرامی به پشت او بزنید و خواسته خود را به او بگویید.

این روانشناس تربیتی در پایان اضافه کرد: هنگامی که والدین مشغول انجام کاری بوده و در این حین کودک از آهن‌ها درخواست یا با آن‌ها صحبتی کرد، تا جایی که امکان دارد دست از کار کشیده و به او توجه نموده زیرا این کار باعث شده تا همین رفتار را بیاموزد و به خواسته شما احترام گذارد همچنین زمانی که او مشغول کاری بوده به آرامی با وی برخورد کرده تا بازهم الگو برداری صحیح را یاد بگیرد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار