روایت دیگر حصر آبادان در مجموعه «در محاصره»

یک سال قبل تحقیق کار شروع شده، دو ماه نگارش و یک ماه پیش تولید داشتیم.

امیر مهدی پوروزیری کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مستند داستانی «در محاصره» گفت: این مجموعه یک سال محاصره آبادان را که از ابتدای جنگ اتفاق افتاد، نشان می‌دهد. محاصره آبادان یک سال طول کشید و تعدادی برای دفاع و زندگی در این شهر ماندند؛ چرا که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، سرنوشت کشور تغییر می‌کرد.

وی افزود: 45 جلسه تصویربرداری کار طول کشید و در نوع خود رکورد خوبی برای چنین کار مستندی است. همچنین توانستیم با هزینه خیلی خوبی مستند «در محاصره» را تولید کنیم.

پوروزیری عنوان کرد: دوستان یک سال قبل مرحله تحقیق را شروع کردند. دو ماه مرحله نگارش طول کشید و یک ماه پیش تولید داشتیم.

وی تصریح کرد: حدود 30 درصد تصویربرداری در شهرک دفاع مقدس (تهران) و مابقی در شهر آبادان بازسازی شده است. به همین دلیل پروداکشن بسیاری را می‌طلبید؛ اما در بعضی از قسمت‌ها به آرشیو رجوع کرده‌ایم و از آن تصاویر در مستند استفاده می‌کنیم. در حال حاضر کار تمام شده است و تدوین قسمت پایانی را انجام می‌دهیم.

پوروزیری اظهار داشت: بعد از چند سال که «روایت فتح» آنتن دوباره پیدا کرده است؛ - چرا که سال‌های قبل روایت فتح آنتن مشخص داشت-سعی کردیم به شکل امروزی موضوعات دفاع مقدس را جذاب‌تر طرح کنیم و در اینجا از آقای سرافراز تشکر می‌کنم که با نامه شخص ایشان این کار پخش شد؛ اما مجموعه علی‌رغم کیفیت بالا فقط یکبار پخش می‌شود و تکرار ندارد.

وی در خصوص انتخاب بازیگران عنوان کرد: با توجه به اینکه نباید از بازیگران چهره و شناخته شده استفاده می‌کردیم، بیشتر بازیگران تئاتری هستند.

پوروزیری در خصوص عوامل خاطرنشان کرد: مهدی همایون‌فر تهیه‌کننده؛ مدیر پروژه علیرضا اسلامی؛ ابوذر حیدری تدوین؛ آرش خلاق‌دوست مدیر تصویربرداری؛ حمید شهیری طراح صحنه؛ علیرضا خورشید طراح گریم؛ وحید معدنی مدیر تولید و حبیب‌الله احمدزاده مشاوره پروژه مستند «در محاصره» هستند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار