مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: صندوق عدالت آموزشی برای حمایت از مدارس مناطق محروم است که توان پرداخت هزینه‌های جاری ندارند.

چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص صندوق عدالت آموزشی گفت: برخی از مدارس در مناطق محروم هستند که توان مالی برای پرداخت پول آب و برق و گاز خود را ندارند، از این  رو صندوق عدالت آموزشی به کمک آن‌‌ها می‌آید.

وی ادامه داد: برای یک مدرسه ابتدایی که 12 کلاس دارد، در سال 400 میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کنیم یعنی دولت بعد از اینکه مدرسه ساخته شد، هزینه‌های جاری این مدرسه را که 95 درصد آن‌ها پرسنلی است، پرداخت می‌کند.

چهاربند بیان کرد: باید گفته شود که از خیرین پولی برای هزینه‌های پرسنلی نمی‌گیریم و آن کمکی که مردم در قالب صندوق‌های عدالت آموزشی برای اداره مدرسه قرار است، داشته باشند 5 درصد از هزینه‌های جاری پول آب و برق و تغییرات جزئی(مثل تغییرات شیرآلات) و ... است و 95 درصد از هزینه اداره مدرسه که حقوق کارکنان است کماکان از سوی دولت تعیین و پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: برای یک مدرسه ابتدایی با 12 کلاس در سال 430 میلیون تومان اعتبار لازم است که 400 میلیون تومان آن که حقوق است دولت می‌دهد و بحث صندوق عدالت آموزشی برای 30 میلیون تومان هزینه‌های جاری و غیرپرسنلی است که آن هم در مناطق محروم عنوان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی صحبت از اداره مدرسه می‌شود، باید توجیه صورت گیرد که دولت سهم 95 درصدی خودش را پرداخت می‌کند و آن 5 درصدی که بابت فعالیت‌های جانبی و برخی از هزینه‌های جاری و غیرپرسنلی است در قالب مشارکت‌های مردمی و صندوق توسعه عدالت آموزشی قرار است که در مناطق محروم از این طریق تأمین شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار