نائینی در نشست خبری:

برخی با تنزل فتنه به درگیری‌های انتخاباتی برای بازگشت تلاش می‌کنند

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی گفت: برخی با تنزل فتنه به درگیری‌های انتخاباتی در تلاش برای بازگشت هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در نشست خبری که صبح امروز(یکشنبه) در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دشمنان از تمامی گزینه‌ها، ظرفیت‌ها و تجارب خود برای مقابله و مهار نظام مردمسالار دینی بهره گرفته‌اند اما ملت ایران با هوشمندی و حضور به موقع خود تمامی تهدیدها و فتنه‌ها را خنثی کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت 9 دی افزود: دولت‌های غربی که در گذشته از الگوهای مختلف در برخورد با نظام اسلامی شکست خورده بودند با استفاده از الگوی جنگ نرم و تجارب خود در سایر کشورها انتخابات ایران را هدف قرار دادند.

وی گفت: آنها پیش از انتخابات سال 88 براساس اقدامات تئوریک در اتاقهای فکر آمریکایی به این باور رسیدند که می‌توان با استفاده از تجربه انقلاب‌های رنگی همزمان با انتخابات، نظام جمهوری اسلامی را از درون بی‌ثبات کرده و زمینه فروپاشی آن را فراهم کرد.

نائینی تصریح کرد: در جریان فتنه 88 دشمنان ستون وحدت جامعه و ولایت را هدف قرار دادند و سعی کردند با خارج کردن مردم از مدار ولایت، وحدت و خدشه به ارکان نظام اهداف شوم خود را پیش ببرند.

نائینی با اشاره به استفاده از کد تقلب به عنوان بهانه‌ای برای هدف قرار دادن نظام  افزود: هتک حرمت‌ چهره های نظام، متهم کردن نظام به دیکتاتوری و در نهایت فلج کردن امور کشور برای حدود 8 ماه و همچنین ایجاد آشوب، بخشی از خسارتها و ستمهای جریان فتنه است که محاسبه آن ممکن نیست.

وی تصریح کرد : حماسه سازان 9 دی با نگاه به هزینه‌هایی که جریان فتنه به نظام تحمیل کرده است تسلیم فشارهای سیاسی و رسانه‌ای این جریان شکست خورده نمی‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت 9 دی با اشاره به حرمت‌شکنی فتنه گران در روز عاشورا افزود: حرمت‌شکنی روز عاشورا خشم هر ایرانی مسلمان و آزاده‌ای را برانگیخت و همه کسانی که تعلق خاطری به دین، اسلام و انقلاب و نظام داشتند را به واکنش وا داشت و در نهایت در 9 دی 88 عاشوراییان با قیام خود علیه عاشوراستیزان اقدامی ماندگار و تاریخی را در تاریخ مبارزات ملت ایران به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب پیرامون حماسه 9 دی افزود: مطابق تعبیرات رهبر انقلاب، یوم الله 9 دی یکی از قله‌های فراموش نشدنی، حرکت برخواسته از بصیرت، شناخت موقعیت و حضور در لحظه مورد  نیاز و حرکت در فضای غبارآلود متکی بر ایمان و اراده الهی در تاریخ انقلاب بود.

نائینی دو جنبه مهم بزرگداشت حماسه 9 دی را برشمرد و تصریح کرد: یک جنبه این حماسه حرکت عظیم مردم و وجه دیگر آن فتنه‌ای است که در سال 88 به راه افتاد لذا هم فتنه پیچیده و متفاوت از توطئه‌های قبلی بود و هم واکنش مردم انقلابی، حماسی و متفاوت از سایر راهپیمایی‌های بعد انقلاب بود.

وی بیان داشت: 9 دی تصویری از سد نفوذ مقابل دشمن بود که دست قدرت الهی در دفاع از نظام و حریم ولایت بیرون آمد بنابراین حادثه 6 دی (روز عاشورا) پرده دری و حرمت شکنی‌ها مردم را به این نتیجه رساند که با یک جریان منحرف روبرو هستند.

وی با اشاره به نقش مردم در خروج از فتنه گفت: مردم ایران از این فتنه پیچیده سربلند خارج شد اما باید بدانیم فتنه و نفوذ در مسیر انقلاب در زمانی که در سایه ولایت فقیه هستیم، تمامی ندارد.

نائینی با طرح این سوال که اگر فتنه به نتیجه رسیده بود امروز وضع کشور چگونه بود ادامه داد: در این صورت، قطعا جمهوری اسلامی ایران بی‌ثبات‌ترین کشور منطقه بود اما به برکت آن حماسه و به تعبیر رهبر انقلاب حماسه 9 دی کشور را واکسینه کرد بنابراین اگر امروز در سوریه، غزه، لبنان و عراق نمی‌ایستادیم شاهد جنگی پیچیده و فراگیر با جریان ضدانقلاب و فتنه گران در شهر تهران بودیم.

وی با بیان فلسفه بزرگداشت یوم‌الله 9 دی یادآور شد: این حماسه کمک به تبیین و تحلیل درست یک حرکت بی‌نظیر مردمی است بنابراین برای بزرگداشت این روز لازم است افراد قدرتمند صاحب تحلیل به میدان آمده و با تحلیلی منطقی ریشه‌ها و ابعاد این فتنه را و نیز حرکت مردم در 9 دی برای لایه‌های مختلف جامعه بازگو کند.

نائینی در بخش دیگری از اظهاراتش در این نشست خبری درباره روایت‌گری این حوادث تاریخی اظهار داشت: یکی از کارکردهای این تبیین‌ها پیشگیری از تحریف حوادث تاریخی است به ویژه که امروز با تحریف فتنه و یا تنزل آن به عنوان درگیری‌های گروهی و انتخاباتی، خط کلی فتنه تلاش برای بازگشت به عرصه سیاست و حاکمیت است لذا شرایط پس از برجام و انتخابات آتی  اهمیت کار تحلیل‌گران سیاسی را مضاعف می‌سازد.

وی گفت: امروز همچنان صف آرایی جبهه انقلاب و معارض انقلاب در چارچوب راهبرد نفوذ فعال است که با هدف تحریک مکتب امام راحل و تضعیف شعارهای انقلاب فعالیت می‌کنند.

نائینی با برشمردن محورها و عناوین بصیرت‌زا به منظور بزرگداشت هرچه بهتر حماسه 9 دی تصریح کرد: تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب، تبیین نقش فرهنگ عاشورا در تحکیم روحیه ولایت‌مداری مردم، روشنگری نقش دولت‌های مداخله‌گر غربی در فتنه 88 ، نقش جریان فتنه در گسترش فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی، جلوگیری از تحریف تاریخ در تنزل جایگاه فتنه و خیانت سران آن، تبیین و آشکارسازی نقش رسانه‌های خارجی در فتنه 88 و در نهایت توجه به راهبرد دشمن جهت القای وجود شکاف درونی و دوقطبی کردن فضای کشور از مهمترین موارد بصیرت بخش حماسه 9 دی به شمار می آیند.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های ششمین سالگرد گرامیداشت حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: در ششمین سالگرد گرامیداشت یوم‌الله 9 دی، دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌های دولتی و تشکل‌های جوانان در محلات سمن‌ها با حضور در 4 جلسه هماهنگی ستاد و تشکیل جلسات مختلف شور و نشاط و آمادگی خود را برای مشارکت در گرامیداشت حماسه 9 دی اعلام کردند و برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کردند.

وی ادامه داد: آغاز برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله 9 دی با ایراد خطبه‌های ائمه جمعه و سخنرانان قبل از خطبه‌ها در نماز جمعه 4 دی‌ماه آغاز شد و تا نماز جمعه 11 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

نائینی با اشاره به تجمع بزرگ مسئولان و کارکنان و مدیران قوه قضاییه و دادگستری استان تهران در روز چهارشنبه 9 دی در مسجد ارگ تهران در مقابل آن اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست شب خاطره با موضوع خاطرات فتنه 88 و بصیرت انقلابی ملت در 9 دی پنجشنبه 3 دی‌ماه از ساعت 3 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، همچنین نشست پژوهشی توسط پژوهشگاه هنر انقلاب توسط دانشجویان و اساتید هنر در حوزه هنری انجام م‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه یوم‌الله 9 دی با اشاره به برگزاری 32 شب شعر بصیرت و ولایت با حضور شعرای انقلابی در تمامی مراکز استان‌های سراسر کشور تصریح کرد: در تهران نیز روز چهارشنبه 9 دی در تالار سوره حوزه هنری شب شعر بصیرت و ولایت برگزار می‌شود، همچنین بزرگداشت ششمین سالگرد حماسه 9 دی که امسال با میلاد پیامبر اکرم و امام صادق همزمان است با مداحی ذاکران اهل بیت در تمامی مساجد و اماکن مقدس و متبرکه و بقاع و امامزادگان در سرار کشور برگزار خواهد شد.

نائینی تصریح کرد: سازمان صدا و سیما نیز در شبکه‌های ملی و تمام شبکه‌های استانی و بین‌الملل علاوه بر پوشش فعالیتهای ستاد و دستگاه‌ها و نهادها در موضوع 9 دی، در تمامی شبکه‌های معاونت صدا، معاونت سیما، خبر بین‌الملل، برنامه‌های متنوعی در قالب‌های کلیپ و گفت‌وگو، فیلم، تحلیل خبر، گزارش فعال خواهد بود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی  با اشاره به همکاری مشترک شهرداری تهران، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد در بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: حداقل در هر یک از مناطق 22 گانه تهران 10 برنامه ویژه پیش‌بینی شده است و امسال در همه محلات تهران برنامه ویژه بزرگداشت 9 دی در مساجد، فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ‌، سراهای محلات، سالن‌های نمایش سطح تهران همزمان با تبلیغات شهری پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل نشست‌های تبیینی، تحلیلی، سخنرانی، نمایشگاه عکس، کاریکاتور، تئاتر، شب شعر و سرود است که بیش از 75 نفر از شخصیت‌های تحلیلرگر به مدت یک هفته در سطح شهر تهران و مراکز یاد شده برنامه‌های تحلیلی خواهند داشت.

نائینی با اشاره به برگزاری دومین مراسم ویژه علمداران بصیرت خاطرنشان کرد: مراسم ویژه‌ای با اهداء تندیس و تقدیر از 30 فعال جبهه مردمی انقلاب در بزرگداشت حماسه 9 دی با عنوان علمداران بصیرت در سالن ایوان شمس شهرداری تهران توسط ستاد بزرگداشت 9 دی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه پیش از این همایش علمی با عنوان بررسی خسارت‌ها و پیامدهای فتنه 88 روز سه‌شنبه یکم دی‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما و با همت بسیج اساتید کشور برگزار شده است تصریح کرد: تجمع بزرگ 6 هزار نفری طلاب و مبلغان حوزه علمیه خواهران و برادران استان تهران، برگزاری برنامه ویژه در 100 مسجد محوری در سطح شهر تهران، برپایی بیش از 5 هزار گردهمایی، نشست بصیرتی و تجمع‌های مختلف تبیینی و تحلیلی در قالب نهضت بصیرت افزایی به صورت فراگیر با حضور تحلیلگران و سخنران‌های کشوری و استانی در تمامی شهرها و شهرستان‌ها انجام می‌شود.


نائینی از ساماندهی و فعال‌سازی بیش از 6 هزار و 500 وبلاگ توسط گروه‌های دانشجویی، حوزوی و جوانان خبرداد و گفت: برپایی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با 2 هزار و 155 اثر و اکران فیلم‌ها از 8 تا 17 دی‌ماه در قالب فیلم، گرافیک، بازی‌های رایانه‌ها، طرح‌نگار، نقد پژوهش‌های سینمایی با حضور فعالان عرصه فرهنگی، دانشجویی و دیگر اقشار از جمله برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله 9 دی است.

وی ادامه داد: این جشنواره با موضوعاتی چون فتنه سال 88، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، تاریخ معاصر ایران، بیداری اسلامی و جهانی و نقد درون گفتمانی به اکران فیلم‌های برگزیده در تمامی شهرها و روستاها و بخش‌های کشور در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج و با استفاده از امکانات موجود در نیمه دوم دی‌ماه می‌پردازد.

نائینی در پایان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های عکس، پوستر و تابلوی دیواری در بیش از 700 مسجد، دانشگاه و نمازهای جمعه و مراکز عمومی از جمله برنامه‌های ششمین سالگرد گرامیداشت حماسه 9 دی است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار