هویت رزیدنت ها در بیمارستانهای آموزشی نادیده گرفته شده و معلوم نیست رزیدنت نیروی کار تلقی می شود یا فردی که برای ادامه تحصیل و آموزشهای لازم در بیمارستان فعالیت می کند .

دکتر زهرا دوستی مشاور دستیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی  شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با گلایه از بی هویت بودن رزیدنت ها در بیمارستان های آموزشی افزود: اگر رزیدنت نیروی کار است که باید حقوق و مزایایی طبق قوانین وزارت کار و بیمه داشته باشد و در صورت قصور هم پاسخگو خواهد بود اما اگر محصل است و برای ادامه تحصیل کمک هزینه دریافت می کند، چرا باید به مراجع قانونی پاسخگو باشد؟ رزیدنت اینجا بی هویت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پذیرش دستیاری به خصوص در سال جاری شرایطی نابسامان رخ داد، افزود: اگر امسال با همان رتبه ای که پیش از این کسب کردیم، شرکت کرده بودیم، با توجه به افزایش و تکمیل ظرفیت های بی رویه، می توانستیم در رشته مورد علاقه خود در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و یا شهید بهشتی قبول شویم و این مهم موجبات ناراحتی همکاران رزیدنت را فراهم آورده است.

به گفته دوستی،  فرد با رتبه 4 هزار عفونی در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش شده در حالیکه در سنوات گذشته افراد با کسب چنین رتبه ای هیچ رشته ای قبول نمی شدند. البته نمی توان گفت فردی که رتبه بالایی را کسب کرده، پزشک خوبی نیست و نباید رزیدنت شود بلکه وفق پذیری وی با شرایط آن رشته سخت تر است و اختلاف فاحش رتبه 50 در کنار رتبه 750 کمی دردسر ساز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر از مسئله خویشاوندی و خویشاوند انگاری بگذریم، سالیان گذشته شرایط بهتری در پذیرش دستیاران حاکم بود، تصریح کرد: انتظار می رود پذیرش دستیاری چون گذشته انجام شود و برخی رشته ها با سیاست گذاری های خاص و ظرفیت پذیرش ها مورد توجه قرار گیرد.

رزیدنت سال 3 عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیشترین رنجش رزیدنت ها را معیشت آن ها عنوان کرد و افزود: امید است با نظر مثبت وزیر محترم بهداشت، پیکره وزارت بهداشت و سیاست گذاران، این مهم رو به بهبود رود چرا که اگر یک رزیدنت با فراغ بال و بدون هیچ نگرانی فعالیت کند، مطمئنا بیماران خود را بهتر ویزیت خواهد کرد.

 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار