مراسم رونمایی از 18 عنوان کتاب به زبان کردی ایلامی در حاشیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ایلام؛ در این محفل که استاندار ایلام، فرماندار و جمعی از نویسندگان ایلامی و اصحاب قلم استان شرکت داشتند سخنرانان مراسم از مجری برنامه گرفته تا موسیقی، زبان کردی را در اجرای برنامه بکار برده و چاشنی این مراسم کردند.

استاندار ایلام در این آیین با گویش کردی ایلامی با تقدیر از برپا کنندگان این محفل گفت: فرهنگ ایلام و زبان این دیار بسیار غنی بوده و برای حفظ آن باید تلاش شود.

محمدرضا مروارید اضافه کرد: زبان کردی باید روز بروز غنی تر شده و دلنوشته های مردم این دیار به زبان کردی در استان و کشور منتشر شود.

وی بر تلاش برای ماندگاری زبان کردی تاکیدکرد،افزود: متاسفانه اکنون بیشتر خانواده های ایلامی با زبان فارسی با فرزندان خود صحبت می کنند در حالیکه زبان کردی دارای قدمت زیادی است و باید حفظ و ماندگار شود.

در این آیین از 18 عنوان کتاب به زبان کردی ایلامی از نویسندگان استان ایلام از جمله مصطفی بیگی، میثم خورانی، شمس الله لطفی کار، کامران رحیمی و غیره رونمایی شد.
 
 
 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.