جلسات جداگانه «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا با رهبران سه حزب سوسیالسیت، پودموس و شهروندان برای تشکیل دولت ائتلافی، نتیجه ای نداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ماریانو راخوی» معتقد است که به عنوان سرلیست حزبی که بیشترین رای را در انتخابات 20 دسامبر (29 آذر) کسب کرده باید کسی باشد که دولت تشکیل دهد و جواب های منفی سه حزب مخالف، وی را از اراده راسخش برای رسیدن به یک توافق سیاسی منحرف نمی کند.

وی تنها کاری که انجام می دهد، متعهد شدن به ادامه مذاکرات سخاوتمندانه و به نفع اسپانیا برای رسیدن به قدرت است. به گفته منابع دولتی، راخوی در این جلسات به رهبران احزاب مخالف، امتناع قاطع خود با هر گونه پیشنهاد سیاسی که باعث شکاف در حاکمیت ملی یا برابری اسپانیایی ها شود را اعلام کرد.

وی همچنین هشدار داد که شکاف سیاسی به یک عنصر انسداد کننده تبدیل شده که می تواند همه تلاش هایی که برای توسعه و پیشرفت اسپانیا انجام گرفته را به هدر دهد.

بنا براین دولت ائتلافی «امری در هوا باقی مانده» تلقی می شود و به قول معروف صحنه سیاست اسپانیا به صورت مشابه ایتالیا در آمده و پیچیده تر از سابق خواهد شد و حتی باعث می گردد تا ملی گرایان باسک و کاتالان از توان متوقف ساختن هر تعهدی برخوردار شوند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار